A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) engedélyt adott a Forma-1 csapatainak arra, hogy versenyautóik tükreit az idén bevezetett Halóra rögzítsék.
A szezon első versenyeit követően a pilóták többször panaszkodtak arra, hogy a hátsó szárnyakra vonatkozó szabályváltozások miatt még kevesebbet látnak abból, pontosan mi is zajlik mögöttük.
Az FIA technikai vezetője, Nikolas Tombazis néhány csapat kérésére világossá tette a szövetség álláspontját arra vonatkozóan, hogy a tükröket esetleg el lehet-e helyezni a fejvédő elemen. A sportot irányító testület szerint ennek nincs akadálya.
Az FIA mindazonáltal rávilágított, a tükröknek továbbra is a jelenlegi szabályoknak megfelelőnek kell lenniük, méretük legalább 150mm x 50 mm-esnek kell, hogy legyen, és át kell menniük a szövetség tesztjén, hogy valóban megfelelő kilátást biztosítanak-e a versenyzőknek.
Tombazis a csapatoknak küldött levelében azt írta: „Arra számítunk, hogy a tükrök elhelyezésekor biztosítani tudjátok majd a kellő merevséget, hogy azok ne vibráljanak túlzottan, hiszen az befolyásolná a versenyzők kilátását.”
Azt egyébként az FIA nem engedélyezi, hogy a tükröket a Halóhoz és a kasztnihoz is rögzítsék, hiszen így nehezen lehetne levenni az autóról a fejvédő keretet.
„Nem engedélyezzük a tükrök dupla rögzítését, hiszen egy beavatkozás során a mentőcsapatnak ez késlekedést okozna, amikor el kell távolítaniuk a Halót egy baleset után.”
A szövetség emellett felhívta a figyelmet arra is, a fejvédőre szerelt tükrökbe a csapatok nem tudnak elhelyezni aktív kamerákat, és ez problémákat okozhat akkor, amikor a FOM benyújtja igényeit arra vonatkozóan, hogy el kell helyezni bizonyos rögzítőeszközöket az autókon.
„Nem engedélyezzük a kábelek és csatlakozók rögzítését a Halo burkolatán, ezért azokban a ritka esetekben, amikor egy csapatot arra kérnek, hogy tükörbe helyezzenek el kamerákat, azokat a kasztnira vagy az oldaldobozra kell rögzíteni.”