Az eredetileg 2021-re tervezett, ám a koronavírus-járvány miatt végül egy évvel elnapolt új regulákkal teljesen átalakulnak majd az F1-es versenyautók.
A Forma-1 vezetősége még a Brit Nagydíj helyszínén, Silverstone-ban mutattak be egy demóautót, nemrég pedig ’A GP Világa’ című magazinműsorunkban mi is alaposan körbejártuk, hogyan is fognak majd kinézni a jövőre debütáló versenygépek.
Bár a koncepcióautóra az állítható hátsó szárny, azaz a DRS-rendszer nem került fel, az F1 vezetői úgy döntöttek, még legalább egy idény erejéig megtartják azt.
A McLaren Forma-1-es csapatának vezérigazgatója, Zak Brown szerint ez azért jó ötlet, mert egyelőre nincs garancia arra, hogy az új szabályrendszer valóban a várt eredményt hozza, tehát több előzést látunk majd a versenyeken.
„Az alapján, amit a csapatomból, illetve máshonnan mondtak nekem, mindenki azt gondolja, hogy az új szabályok működnek majd. Viszont amíg pályára nem gurulunk, szerintem nem fogjuk tudni, hogy valóban így van-e” – mondta a szakember.
„Szóval jó ötlet az, hogy kezdetben megtartjuk a DRS-t, és szerintem ugyanúgy, ahogy a sprintfutamok esetében történt, vigyük ki az autókat a pályára, és derítsük ki: úgy működik, ahogy előzetesen gondoltuk? Esetleg szükség van módosításra? Szükség van a DRS-re? Hosszabb vagy rövidebb ideig van szükség rá?”
„Mert ahogy a sprintfutamok esetében tettük, most is csak adatok, rajzok és látványtervek alapján dolgozunk, és amíg nem látjuk az autókat a pályán, addig nem is fogjuk tudni. Mindenki egyhangúlag azt gondolja, hogy amit terveztünk, annak működnie kell. De nem tudjuk, amíg pályára nem megyünk.”
A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff úgy látja, bár könnyen lehet, hogy a DRS haszontalanná válik az új regulák érkezésével, szerinte a rendszer nagyban hozzájárult ahhoz az elmúlt évek során, hogy a rajongók nagyobb show-t lássanak a versenypályákon.
„Azt gondolom, a DRS-t azért vezették be, mert az autók a leszorítóerő tekintetében annyira hatékonyak voltak, és annyira azonos teljesítményre voltak képesek, hogy képtelenek voltak követni egymást” – fogalmazott.
„A DRS mostanra egy aerodinamikai eszközzé vált, ami szerintem vonzó a sport szempontjából. De ha a jövőben könnyebben tudják majd követni egymást az autók, azzal talán elavulttá is válik a DRS. Ma viszont még fantasztikus része a show-nak.”