A száguldó cirkuszban idén kísérleti jelleggel három helyszínen is rövid sprintfutamot tartanak a hagyományos időmérő helyett: az új formátum Silverstone-ban és Monzában sikerrel vizsgázott, hamarosan pedig a brazíliai Interlagosban tovább tesztelik majd.
Jövőre pedig a tervek szerint hat helyszínen is a sprintfutamos formátum szerint versenyeznek majd a csapatok, Ross Brawn, a Forma-1 sportigazgatója pedig elárulta, további újításokat is kipróbálhatnak 2022-ben.
„A sprintkvalifikáció megváltoztatta egy kicsit az emberek gondolkodását. Határozottan felkerültek olyan dolgok a listára, amit egy egész szezonra egy kicsit idegesen alkalmaznánk. Az egyik, amit én említettem, hogy megnézzük, lehetne-e csökkenteni a felhasznált gumik mennyiségét a versenyhétvégéken” – mondta Brawn.
„Mindannyian próbálunk javítani az ökológiai lábnyomunkon különféle módokon, például a logisztikában. A gumihasznált pedig szintén egy ilyen dolog. És reméljük, hogy 2022-ben lesz néhány hétvége, ahol csökkenteni tudjuk a felhasználható abroncsok számát.”
Brawn elárulta, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) már egyeztetéseket folytat a Pirellivel és a csapatokkal a kérdésben, a jelek pedig egyelőre „ígéretesek”.
„Úgy gondoljuk, hogy csökkenteni tudjuk a gumik mennyiségét anélkül, hogy hatással lennénk a show-ra. De ahogy azt bizonyára tudják, a Forma-1-ben mindig van esély nem várt következményekre.”
„Az FIA viszont keményen dolgozik a Pirellivel és a csapatokkal, hogy előálljon egy javaslattal, hogy hogyan tudnánk kevesebb gumit használni a hétvégék során, hogy csökkenteni tudjuk a mennyiséget. Elég ígéretesnek tűnik a dolog, és olyasvalami ez, amit szerintem néhány hétvégén ki fogunk próbálni a szezon során, hogy kiértékeljük. Ha működik, a jövőben alkalmazni tudjuk, vagy finomíthatunk rajta egy kicsit.”
A Forma-1-ben egyébként 2022-re teljesen megváltoznak a technikai szabályok, így a száguldó cirkusz gyökeres átalakuláson megy keresztül.