Ahogyan arról az F1Világ.hu is beszámolt, a sportot irányító testület a versenyzők panaszaira reagálva intézkedéseket hoz annak érdekében, hogy a versenyautók pattogása a folytatásban ne okozzon problémát a pilóták számára, akik attól tartanak, az autók delfinező mozgása miatt komoly egészségkárosodást szenvednek.
Az FIA a kiadott technikai direktívában iránymutatást ad a csapatoknak arra vonatkozóan, hogy a továbbiakban hogyan kívánja kezelni a problémát. Első lépésként alaposabban ellenőrzi majd az autó alján elhelyezett kopólapokat és csúszótalpakat, azok tervezését és kopását. Meg fognak továbbá határozni egy mérőszámot az autó függőleges irányú mozgása alapján, ami határértékként szolgál a vertikális oszcillációk szintjével kapcsolatban. Ezen mérőszám matematikai képletét az FIA még vizsgálja, a csapatokat megkérték, hogy járuljanak hozzá a folyamathoz.
Mivel az FIA a montreali szabadedzéseken, illetve a hétvége további részében még adatokat gyűjt az autók mozgásával kapcsolatban, az új direktívát a Kanadai Nagydíjon még nem alkalmazzák – a csapatoknak tehát nem kell büntetéstől tartaniuk.
„A technikai direktíva nem írja elő konkrétan, hogy a mérőszámot ezen a versenyen alkalmaznák” – erősítette meg az FIA szóvivője. „Úgy tűnik, hogy a különböző autókból származó adatok alapján történő mutató megállapítása nagyon komplex, és nem egynapos munka.”
„Gondos és teljeskörű elemzést fogunk végezni az ezen a hétvégén összegyűjtött adatokkal.”
Az új direktívát várhatóan a két hét múlva esedékes Brit Nagydíjon alkalmazzák majd élesben.