A mexikói versenyző jó formában vágott neki az idei szezonnak, hiszen két versenyt is nyert, később azonban hullámvölgybe került, és meglehetősen kiábrándító teljesítményt nyújtott — különösen csapattársához, Max Verstappenhez képest, aki a sportág történetének legnagyobb dominanciáját mutatta egy idényen belül.
„Nagyon mély gödörbe kerültem Katarban, ami után egy hétre visszamentem a gyárba és nagyon részletesen átrágtuk a dolgokat az összes mérnökkel, és sok mindent megértettünk, amiket azért csináltunk, hogy kompenzáljuk azokat a gyengeségeket, amik jelen voltak” — magyarázta a rutinos versenyző. „Feltehetően rossz megközelítést választottunk az autóval kapcsolatban, és túlságosan a beállításokkal próbáltuk kompenzálni a dolgokat.”
„Akkor úgy éreztem, szükség van erre. Egyszerűen el voltunk veszve hétvégéről hétvégére, szóval fontos volt visszalépni egyet, és részleteiben megvizsgálni mindent. És azt gondolom, azóta a szezonunk teljesen megváltozott.”
„Arról szólt az egész, hogy hogyan tudnám jobban használni az autót egy hétvége során, különféle pályákon. Rengeteg fejlődést értem el a mérnökeimmel együtt abban, hogy hogyan maximalizáljuk az autó teljesítményét.”
Bár Perez és Verstappen alapvetően más karakterisztikájú autót szeretnek, a mexikói azt mondja, „nem ártott” az, hogy megnézte, mit is csinál a csapattársa.
„Határozottan vannak dolgok, amiket elleshet tőle az ember. Nekem van a legjobb referenciapontom, hiszen ő volt annyira versenyképes. Szóval szerintem nem árt, ha megnézem, mit csinál, hogyan csinálja, és próbálok fejlődni, tanulni.”
„Mindig nagyon nyitottan álltam hozzá a dolgokhoz, és azt gondolom, ez olyasvalami, ami jól működik. Ő tényleg más szinten teljesített. És azt gondolom, nagyszerű látni, hogy mindannyian szeretnénk az ő helyzetében lenni. Viszont egy évben csak egy világbajnok lehet.”