Jobbára kétkiállásos taktikákat vár a hétvégi Monacói Nagydíjtól a Pirelli motorsport-igazgatója, Paul Hembery.
Jobbára kétkiállásos taktikákat vár a hétvégi Monacói Nagydíjtól a Pirelli motorsport-igazgatója, Paul Hembery.
A Forma-1-be idén visszatért gumigyártó a két leglágyabb keverékével érkezik majd a hercegségbe, a szuperlágy abroncsokat pedig idén először használhatják majd éles körülmények között a királykategória csapatai.
Habár általánosságban meglehetősen nagy gumikopás volt tapasztalható az eddig eltelt versenyeken, Paul Hembery szerint a mezőny átlagosan kétszer áll majd ki kerékcserére a hétvégi futamon.
„Monaco egyike azoknak a pályáknak, ahol ha csúszkálsz és kipörögnek a kerekeid, komoly nehézségeid támadnak” – magyarázta a szakember.
„Az ilyen gyakran előfordul a lassú kanyarokban, kigyorsítasz és csúszkál az autó, szóval általában nagy tapadást biztosít a gumi. Ez az oka annak, hogy a szuperlágy és a lágy keverékkel utazunk majd Monacóba, és hasonló okok miatt választjuk ezt az utat Kanadára is.”
„Két kerékcserét szeretnénk látni, és Melbourne-re alapozva ez meg is valósítható egy lassabb pályán, még ha Ausztráliában nem is voltak szűk kanyarok, mint Monacóban, tehát minden azzal lesz majd összefüggésben, hogy mennyire pörögnek ki a kerekek. Ez viszont csak akkor derül ki, ha már ott leszünk.”
Hembery hozzátette, a versenyzőknek minden tudásukat latba kell vetniük az időmérő edzésen, abroncsaik csúcsteljesítménye ugyanis várhatóan mindössze egy körig tart majd.
„A csúcsteljesítmény minden bizonnyal egy körig tart. Ez lesz jellemző az időmérős gumikra, szóval azonnal ki kell hozni belőle a legjobbat, és gyorsan el is fog kopni az abroncs.”
„Ez része a tervnek, viszont én szeretnék még várni, hogy meglássam, mit tartogat Monaco, nem akarok jósolgatni, mert még soha nem használtuk itt ezeket a keverékeket. Az viszont biztos, hogy nem 15-20 körös gumikról beszélünk.”