Brawn még hetekkel ezelőtt beszélt arról, a sportág jövője szempontjából nagyon jó lenne, ha már 2020-ban kísérleti jelleggel bizonyos versenyhelyszíneken időmérő futamokat rendeznének a jelenlegi kvalifikációk helyett.
Minderről a Forma-1 csapatai is elmondhatták véleményüket, ahhoz pedig, hogy három helyszínen, Franciaországban, Belgiumban és Oroszországban szombati sprintfutamokat tartsanak jövőre, az istállók egyhangú beleegyezésére lett volna szükség.
Ezt azonban nem sikerült elérni, így 2020-ra biztosan nem lesz változás az időmérők lebonyolításában.
„A jelenlegi irányítási rendszerben egyhangú támogatásra van szükség ahhoz, hogy átvigyünk bármiféle döntést a következő évre” – magyarázta az F1 sportigazgatója, Ross Brawn.
„A csapatok kezdetben azt mondták, hogy egyetértenek a dologgal, és aztán két csapat feltette a kezét az utolsó meetingen, és közölte, hogy nem támogatják.”
„Szerettük volna kipróbálni a dolgot 2020-ban néhány versenyen – egy eltérő formátumot, miszerint szombatonként a bajnoki pontverseny fordított sorrendjében álltak volna rajthoz, és ez a sprintfutam határozta volna meg a másnapi főverseny rajtsorrendjét.”
„Sejtettem, hogy komoly ellenállásba ütközik a dolog. A versenyzők is egy kicsit idegesek voltak emiatt, amit meg tudok érteni, de mi csak azt kértük, hogy kapjunk lehetőséget három versenyhétvégén arra, hogy kipróbáljuk a formátumot. Ha pedig nem válik be, feltesszük a kezünket. Ha viszont működik, az nagyszerű.”
„Ha pedig a kettő között lett volna a dolog, akkor segíthetett volna bennünket abban, hogy jobbá tegyük a versenyzés formátumát. Frusztráló, hogy ezt nem sikerül megtennünk, de szerintem ez klasszikus probléma a Forma-1-gyel.”
Miközben a következő idényre a csapatok egyhangú beleegyezésére lett volna szükség ahhoz, hogy változtassanak az időmérők formátumán, 2021-re még bevezethetik a szombati sprintversenyeket.