Eifel Nagydíj
Lance Stroll, Racing Point RP20
Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: twitter
Twitter
Megosztás itt: email
Email
Megosztás itt: whatsapp
WhatsApp

Kétszer annyi ideig is tarthat egy F1-es motorcsere idén

Jelentős változásokra kell számítaniuk a Forma-1-es csapatoknak a versenyhétvégéken a koronavírus-járvány miatt bevezetett óvintézkedések hatására: egy motorcsere például kétszer annyi ideig is tarthat, mint korábban.

Néhány csapat, köztük a Mercedes, a Renault, a Ferrari és a Racing Point már pályára is gurult egy teszt, illetve filmforgatás erejéig, hogy gyakorolják azokat az új munkafolyamatokat, amelyeket a koronavírus-járvány miatt kell bevezetniük a szezon kezdetétől. 

A Racing Point technikai igazgatója, Andrew Green elmondta, szerették volna éles körülmények között gyakorolni a szükséges folyamatokat, és ezt szerdán meg is tették – a tapasztalataik pedig azt mutatják, hogy nem lesz egyszerű dolgok az F1-es versenyhétvégéken. 

„Nagyon más lesz, és igazi kihívás lesz” – nyilatkozta Green. „Ez gyakorlatilag változtat az autón végzett munkához szükséges időn. A munkák sokkal hosszabb időt vesznek igénybe, és nekünk ezt meg kell próbálnunk kezelni.”

„A pályán csak határozott idő áll rendelkezésünkre ahhoz, hogy az autón dolgozzunk. Amikor versenykörülmények vannak, akkor kijárási tilalom van, így meg kell vizsgálnunk, hogy mennyi ideig tart az autó egyes részeinek módosítása, átalakítása, amit egyébként is csinálunk. De át kell ütemeznünk ezeket, hogy megbizonyosodjunk arról, mindent el tudunk végezni, amit szükséges egy hétvégén, és nem szegjük meg a kijárási tilalmat.”

„Ez jelentős részét képezte annak, amit megpróbáltunk szerdán megtanulni” – folytatta. 

Az óvintézkedések szabályozzák a csapatok létszámát, valamint azt is, egyszerre hányan dolgozhatnak az autó körül. 

„Gyanítom, hogy a motorcsere hosszabb időt vesz majd igénybe. Egyszerre csak a személyzet meghatározott tagjai dolgozhatnak az autón, és ez korlátozza a gyorsaságot, amellyel ki tudunk cserélni egy erőforrást” – mondta a szakember. 

És hogy mennyi ideig tarthat ez valójában? 

„Amíg bejutunk az autó szívébe, az erőforráshoz, amit valószínűleg vizsgálunk, bizonyos esetekben kétszer annyi ideig tarthat.

Nem minden csapat fog tesztelni a szezon előtt, de Green szerint nem lesznek hátrányban ők sem: ezeket a folyamatokat a gyárban is tudják gyakorolni. 

„Nagyon sok munkafolyamatot el lehet próbálni a gyárban is, ha akarunk. Mi megpróbáltuk ezt egy valós környezetbe helyezni. Még nincs meg minden protokoll – a délelőtt határozottan tanulságos volt, egy tanulási folyamat, és még lesznek változtatások a következő eseményeken, hogy alkalmazkodni tudjunk.”

„Még mindig tanulunk, de ez a nap felhívta a figyelmünket arra, hogy mekkora kihívást jelentenek majd a versenyhétvégék, miközben megpróbáljuk pályára küldeni az autókat.” 

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

Kétszer annyi ideig is tarthat egy F1-es motorcsere idén
Új diffúzorral érkezik Portugáliába a Ferrari
Itt a Racing Point válasza: Ezért nem tesztelték Strollt a Nürburgringen!
Már hétvégén bejelenti Schumacher szerződtetését a Haas?
Súlyos kérdéseket vet fel Stroll pozitív koronavírus-tesztje
Red Bull: Ha Albon nem javul, kívülről kell versenyzőt hoznunk