„Kiforratlan kutatásokon” alapulnak a Forma-1 2019-re tervezett aerodinamikai szabályváltoztatásai a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint, aki nagyon meglepődött azon, hogy ennek ellenére sikerült elfogadtatni a terveket.
A Red Bull egyike volt azon csapatoknak, mely a módosítások ellen voksolt az F1 Bizottságának április 30-i szavazásán – ez volt az utolsó nap, amikor szabályváltoztatásokat lehetett beiktatni a következő, 2019-es F1-es idényre.
Úgy tudni, a Mercedes, a Ferrari, a Williams, a Force India és a Sauber támogatta az FIA, illetve a Liberty Media törekvéseit, melyekkel az előzések számának növekedését célozták meg a következő évadra. A szavazáson viszont a szabályváltozások ellen voksolt a Red Bull, a McLaren, a Renault, a Toro Rosso és a Haas.
Horner elárulta, nagyon meglepődött azon, hogy végül elfogadták az előterjesztést, ám pontosan tudja, a Mercedes és a Ferrari szava sokat nyomott a latba.
„Egy kicsit meglepőnek találom” – mondta a Red Bull csapatfőnöke az Autosportnak.
„A Stratégiai Munkacsoport gyűlése után – ahol senki sem támogatta – egy héttel néhány nagycsapat mellette voksolt. Elképesztő. A szabályokat elsiették, sok csapatnak problémát okoznak a jelenlegi regulák, szóval lesz egy meeting vasárnap, hogy tiszta vizet öntsük a pohárba, és kiderüljön, megvalósítható-e a dolog, vagy sem.”
„A probléma az, hogy nagyon kiforratlanok voltak a kutatások, 2021-re fókuszáltak, szóval nincs garancia arra, hogy a kívánt hatást értjük majd el. A szelekció nem mindig működik…”
„Egy teljesen új autóról beszélünk, hiszen nyilvánvalóan az első szárny határoz meg mindent, ami az autót körülveszi. Szóval minden megváltozik a jövő évre. Elképesztő költségekkel jár majd ez. És ez egyes kiscsapatokra sokkal nagyobb hatással lesz majd pénzügyileg.”
Horner szerint a Forma-1 elöljáróinak és az FIA-nak más módokat kellene találnia arra, hogy jobbá tegyék a versenyzést.
„Ha megnézzük az első négy versenyt… rendben, a melbourne-i egy statikus verseny volt, de mindig ez a helyzet. De az elmúlt három futam fantasztikus volt. Inkább a pályák vonalvezetését kellene megvizsgálni, illetve a gumik degradációjának szerepét.”
Egyes vélemények szerint egyébként bizonyos csapatok azért támogatták a 2019-es módosítások bevezetését, mert abban reménykednek, felborulnak majd az erőviszonyok a következő idényre. Frusztrációja ellenére Horner reméli, meg tudnak birkózni a kihívásokkal.
„Ez egy remek kihívás az aerodinamikusok számára, szóval nincsenek félelmeink a szabályokkal kapcsolatban. Csupán teljesen szükségtelen gyakorlatilag egy új koncepciójú autót kreálni 2019-re és 2020-ra, hogy aztán 2021-re mindezt újra megtegyük – mindezt egy olyan időszakban, amikor felelősséget kellene vállalnunk a Forma-1 költségeivel kapcsolatban.”