Az 57 körös verseny 41. körében Lando Norris és Pierre Gasly balesete borzolta a kedélyeket Miamiban: az incidens miatt először a virtuális biztonsági autós protokollt léptették életbe, ami az időzítés szempontjából tökéletes volt George Russell számára. A Mercedes tehát gyorsan lépett, és a bokszba hívta a fiatal pilótát a közepes keverékű gumikért. Csapattársa, Lewis Hamilton viszont a pályán maradt a jócskán elhasznált kemény keverékű gumikkal, a friss abroncsokon pedig Russell végül a futam utolsó szakaszában meg is tudta előzni őt, így a két Mercedes az 5. és 6. helyeken ért célba Miamiban.
A Mercedes technikai igazgatója, Mike Elliott a csapat szokásos kiértékelőjében elárulta, miért döntöttek úgy, hogy Hamiltont végül nem hívják ki friss abroncsokért.
„Először a virtuális biztonsági autós szakasz érkezett, mi pedig kihívtuk George-ot, pontosan ez volt a helyes döntés” – magyarázta Elliott. „Aztán olyan helyzetbe kerültünk, hogy elég nagy volt a hátrányunk Valtterihez [Bottas] képest, akit szorosan követett Lewis, George viszont jócskán lemaradva” – magyarázta a szakember.
„A futam azon pontján Valtteri és Lewis is a kemény keverékű gumikkal voltak a pályán, Lewis pedig egyre közeledett Valtterire, és lehetőség kínálkozott számára az előzésre normál körülmények között. Arra számítottunk, hogy így bontakozik majd ki a verseny. De a virtuális biztonsági autóból hamar biztonsági autó lett, tehát a különbségek eltűntek, a mezőny összerázódott, és úgy alakult, hogy George vadonatúj közepes keverékű gumikon volt, szemben Lewis és Valtteri jócskán elhasznált kemény keverékével. Szóval nehéz helyzetben voltunk.”
Elliott kifejtette, a biztonsági autó pályára küldése egyáltalán nem segítette Hamiltont, és nem is tudtak mit kezdeni a helyzettel.
„A Safety Car a lehető legrosszabbkor jött Lewis szempontjából. Ha nem hívjuk, végig ott lesz mögötte George sokkal frissebb gumikon. Ha kihívjuk, elveszíti a pozíciót George-dzsal szemben, George mögé került volna. Habár Lewis kaphatott volna új gumikat, csak a kemény vagy a lágy keverékből volt új garnitúra. Azt gondolhatnánk, hogy a lágy jó megoldás lett volna, viszont mi tudtuk, hogy ez a keverék nagyon hamar túlmelegedett volna.”
„Tisztában voltunk azzal, hogy még gyorsabban túlmelegszik, mivel közvetlenül George mögött lett volna, harcolva a pályán, ami csak még nagyobb hővel járt volna a gumik számára.”
Az a televíziós közvetítés során is hallható volt, ahogy Hamilton versenymérnöke, Peter Bonningtól feltette a kérdést a brit pilótának, szeretne-e kiállni kerékcserére. A hétszeres világbajnok erre úgy reagált, hogy ezt nem neki, hanem a csapatnak kellene eldönteni, végül pedig kint maradt a pályán.
„Nehezen eldönthető helyzetbe kerültünk, nem volt igazán helyes válaszunk” – magyarázta Elliott. „Ha figyelték a TV-közvetítést, hallhatták, hogy feltettük Lewisnak a kérdést, hogy mit szeretne csinálni. Ezt pusztán azért tettük, mert nem volt jó vagy rossz válasz, és néha a versenyző jobban érzi az autóban a dolgokat annál, mint ahogy a mérnökök átlátják a helyzetet az adatokon keresztül. Szóval csak a körülményeken múlt, hogy Lewis rajtavesztett a biztonsági autó miatt. Sajnos Lewis idén már balszerencsés volt néhányszor, de így mennek a dolgok, remélhetőleg a szezon során kiegyenlítődik a helyzet, és a jövőbeni versenyeken előnyt kovácsolunk majd a biztonsági autós szakaszok időzítéséből.”