Ahogyan arról lapunk is beszámolt, a német istálló idei utolsó komolyabb újítását viszi pályára Austinban: az ezüstnyilak egy vadonatúj padlólemezzel érkeztek az amerikai versenyhelyszínre, miközben tovább folytatják a küzdelmet a konstruktőri bajnokság 2. helyéért.
Allison azt mondja, nagyon bíznak abban, hogy az új padlólemezzel tovább erősödnek majd, és sikerül a folytatásban is jó irányba terelni a fejlesztéseket, aminek a 2024-es év vonatkozásában is komoly jelentősége lesz.
„Bármelyik pályán jól kell teljesítenie az év hátralévő részében. Nem sorsfordító, nagyjából egy tizedmásodpercet hozhat” – mondta a szakember az F1 Nation című podcastben. „Abba az irányba megyünk vele tovább, melyet helyesnek vélünk, úgy a megfelelő leszorítóerő létrehozása, mint a pattogással való ellenállóság szempontjából – mellyel ezek az autók küzdenek, ahogy próbálunk több leszorítóerőt kihozni belőlük.”
Bár a Mercedes jelenleg a Ferrarival csatázik a konstruktőri 2. helyért, a két csapatnak bizony oda kell figyelnie a McLarenre is, mely az elmúlt időszakban parádés formával rukkolt elő.
„Azt gondolom, hoztuk az ő tempójukat, se nem voltunk gyorsabbak, se nem lassabbak náluk – de Katarban előttük voltunk. Normál körülmények között előttünk végeztek volna az időmérőn, ha nem lett volna problémájuk a pályahatárokkal” – magyarázta Allison, aki beszélt a jövő évi, W15-ös modell fejlesztéséről is.
„Nagyon bízunk abban, hogy kézben tartjuk a dolgokat, ezért elég magabiztosak vagyunk azzal kapcsolatban, hogy tudjuk, milyen irányba haladjunk tovább a következő szezonban.”
„De ez egy nyitott kérdéshez vezet: tegyük fel, hogy igazunk van, és pontosan tudjuk, merre tartunk, de vajon tényleg elég gyorsan be tudjuk-e járni ezt az utat ahhoz, hogy felülkerekedjünk egy meglehetősen domináns Red Bullon, és az élre kerüljünk? Ez a mi kihívásunk – nem pedig arról szól, hogy magabiztosak vagyunk azzal kapcsolatban, hogy merre tartunk.”
„Azt gondolom, jó felé tartunk, de ami olyan lélegzetelállítóan ragyogóvá teszi ezt a kihívást, hogy nem elég csak végig sétálnunk ezen az úton, hanem végig kell sprintelnünk rajta a következő hónapokban.”