Soha nem találkozott még olyan motorhibával a Mercedes Forma-1-es csapata, mint amilyen miatt Valtteri Bottas feladni kényszerült a legutóbbi, Spanyol Nagydíjat.
Soha nem találkozott még olyan motorhibával a Mercedes Forma-1-es csapata, mint amilyen miatt Valtteri Bottas feladni kényszerült a legutóbbi, Spanyol Nagydíjat.
A finn versenyző a 3. helyről állt ki Barcelonában, ahová egyébként a Mercedes egy továbbfejleszett erőforrással érkezett meg.
Bottas azonban a vasárnapi versenyen újra a régebbi specifikációt használta, mert a pénteki edzésnapon problémák merültek fel az új egységgel.
A vasárnapi kiesés után a Mercedes természetesen mélyreható elemzésekbe kezdett, és végül megállapította, hogy turbógondok miatt esett ki Bottas a Spanyol Nagyydíjon – egy olyan probléma miatt, mely korábban még nem merült fel.
„Sikerült azonosítanunk a probléma gyökerét, ami a turbó volt” – mondta Toto Wolff, a Mercedes motorsport-főnöke.
„Ilyen meghibásodással korábban nem találkoztunk, ami azt mutatja, hogy dupla szorgalomra van szükség. Ez egy technikai sport, és ha a határokat feszegeted, számolnod kell a technikai gondokkal.”
Bottas műszaki hibája volt egyébként a Mercedes első komolyabb motorgondja idén – azok után, hogy a télen jelentősen áttervezte V6-os erőforrását.
Wolff kifejtette, fontos, hogy felülkerekedjenek a problémákon, hiszen a vb-címért folytatott küzdelem egyre csak élesedik a Ferrarival.
„Komoly csatában vagyunk a Ferrarival. Egyfelől ez persze nagyon izgalmas, másfelől viszont arra kényszerít bennünket, hogy a határokat feszegessük. Minden egyes hétvégén ezt fogjuk tenni – ez a Forma-1 új valósága 2017-ben.”