A patinás istálló nemrég mutatta be vadonatúj versenygépét Olaszországban, mely már első ránézésre is több tekintetben különbözik a tavalyi, F1-75-ös kódjelű modelltől. A legnagyobb figyelem az SF-23-as új első szárnyát övezte, a Ferrarinál viszont azt mondják, valójában az első felfüggesztés változott a leginkább.
„A 2023-as autó a tavalyi versenygépünk evolúciója” – mondta a kasztnifejlesztésért részleg vezetője, Enrico Cardile. „A valóságban viszont teljes egészében újra lett tervezve. Aerodinamikai oldalról kettős célunk volt: növelni akartuk a vertikális leszorítóerőt, szerettük volna visszanyerni azt, amit az új szabályrendszerrel elveszítettünk, és aztán el akartuk érni azt az egyensúlykarakterisztikát, amit célul tűztünk ki.”
„A felfüggesztést is teljesen újraterveztük, egyrészt, hogy segítsük az aerodinamikusokat azon eredmények elérésében, amiket szerettek volna, másfelül pedig növelni akartuk a változtatások lehetőségeinek számát a pályán.”
Amikor arra kérték, hasonlítsa össze az új autót a tavalyival, Cardile így felelt: „A legnyilvánvalóbb változást az autón határozottan az első felfüggesztés körüli terület. Itt a magas nyomtávrudas konfigurációról átváltottunk az alacsonyabb nyomtávrudas megoldásra az aerodinamikai igények miatt.”
„Az első szárny is más, mint ahogy az orr szerkezete is, mivel az elsődleges elem már nincs az orrhoz rögzítve. A karosszéria inkább a tavalyi megoldás folytatása, de extrémebb változatban.”