Kiderült, miért brutálisan lassúak a Ferrari kerékcseréi! - F1VILÁG.HU

Kiderült, miért brutálisan lassúak a Ferrari kerékcseréi!

HIRDETÉS
A Ferrari Forma-1-es csapatánál elárulták, mi az oka annak, hogy rendkívül lassú kerékcseréket produkálnak a 2020-as Forma-1-es szezonban.
GP BELGIO F1/2020 -  DOMENICA 30/08/2020   
credit: @Scuderia Ferrari Press Office Sebastian Vettel pitstop

Az olasz istálló versenyzői idén számos alkalommal megszenvedték a tökéletlen kerékcseréket a versenyeken, a legutóbbi, Szahíri Nagydíjon Sebastian Vettel mindkét kerékcseréje igencsak gyengére sikerült.

Az első kiálláskor a német 4,5 másodpercig, a másodiknál 6,5 másodpercig vesztegelt a bokszban.

Az Abu Dhabi Nagydíj előtt a Ferrari megerősítette, hogy idei kerékcseréik több mint 20 százaléka 3,5 másodperc feletti volt. Csak összehasonlításképpen: a Red Bullnál a legutóbbi 7 versenyből 4 alkalommal 2 másodperc alatti kerékcseréket abszolváltak.

A Ferrarinál elárulták, az általuk használt kerékanyákkal vannak problémák.

„Való igaz, hogy a 3,5 másodperc feletti kerékcserék száma túl magas a Scuderia korábbi sztenderdjeihez képest, de az esetek túlnyomó többségében az optimálisnál lassabb kiállásokat a kerékanyával kapcsolatos speciális problémák okozták” – mondta Diego Ioverno, a Ferrari egyik főmérnöke.

„A menet nem elég erős, az anyag pedig többször elkopott. Ez egy megbízhatósági probléma, aminek megoldásán keményen dolgozunk a jövő évre.”

„És amikor a srácok érzik – akár tudat alatt is –, hogy egy olyan alkatrészt használnak, amiben több a kockázat, ráadásul egy sokkal kisebb pisztollyal dolgozva, az az egész eljárásra negatív hatással van.”

„Ez kiderült abból a tényből is, hogy egy jó kerékcsere átlagos ideje 2,73 másodperc, ami azt jelenti, hogy van terület a fejlődésre.”

Ioverno elárulta azt is, a Ferrari bokszutcai személyzete „meglehetősen új”, hiszen a Ferrarinál egy ideje komoly átszervezések zajlanak.

Hirdetés

„Egyértelmű tehát, hogy egy kis időbe telik, amíg a bokszkiállások minden résztvevője a maximumot tudja nyújtani.”

„Nincs még egy olyan sportág, ahol több mint 20 ember ilyen tökéletes szinkronjára van szükség. Ezért van az, hogy a legjobb csapatok azok, akik évek óta ugyanazt a személyzetet használják.”

„Szóval a megbízhatóság mellett dolgoznunk kell ezen a téren is – úgy különleges tréningekkel, mint pszichológiai és fizikai edzésekkel. És ez is prioritás lesz majd a 2021-re való téli felkészülés során.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kiderült, miért brutálisan lassúak a Ferrari kerékcseréi!
A Ferrari-főnök szerint furcsa, hogy most rúgták ki az F1-es versenyigazgatót
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani
Sainzot köszönetképp engedi el a Ferrari idő előtt a Williamshez, Hamiltont viszont ki sem kérték a Mercedestől
A koszos pályán érzi igazán jól magát a Mercedes

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!