Hétvégén az évad ötödik versenyhétvégéjét rendezik Kínában, az Aston Martin pedig jelenleg az 5. helyet foglalja el a konstruktőri pontversenyben. Az autón tehát bőven lehet még javítani, és persze az istálló minden területen igyekszik tovább fejlődni.
Tom McCullough, az Aston Martin teljesítményigazgatója ugyanakkor kiemelte, működési szempontból jól állnak, hiszen egy-egy jól időzített és gyors bokszkiállással pontokat tudnak rabolni az ellenfelektől.
„Idén végrehajtottunk néhány igazán erős kerékcserét. A konzisztencia és az átlagos kerékcsere-idők azok, amik alapján elemzéseket végzünk a bokszutcában nyújtott teljesítményünk kiértékelésekor” — fogalmazott McCullough. „Nem tulajdonítunk túl nagy jelentőséget, ha egy kerékcserénk nagyon gyors, vagy ha nagyon lassú, mert a konzisztencia az, amin a szerelőkkel keményen dolgozunk. Japánban kiváló kerékcseréket végeztünk.”
„Stratégiai szempontból is jól állunk. Szoros harcot vívunk a McLarennel és a Mercedesszel a pályán, és a különbségek rendkívül kicsik, ami azt jelenti, hogy egy jó kerékcserével vagy stratégiai döntéssel további pontokat szerezhetünk. Működési szempontból — ha jól menedzseljük a versenyhétvégét — gyakran jobb eredményt érünk el, mint azok, akik nem, és erre helyeztünk nagy hangsúlyt.”
A bokszkiállások tekintetében egyébként idén eddig a Red Bull viszi a prímet, hiszen az eddigi öt leggyorsabb kerékcserét az energiaital-gyárosok abszolválták. Az átlagokat tekintve ezen a téren az Aston Martin egyelőre a 6. helyet foglalja el a csapatok között.
Az idei szezon eddigi legjobb kerékcseréi:
Poz.. Csapat Versenyző Helyszín Idő (mp) 1 Red Bull Verstappen Japán 2.08 2 Red Bull Perez Ausztrália 2.10 3 Red Bull Perez Japán 2.13 4 Red Bull Perez Japán 2.16 5 Red Bull Verstappen Japán 2.17 6 Ferrari Leclerc Ausztrália 2.18 7 Ferrari Leclerc Ausztrália 2.20 8 Ferrari Leclerc Bahrein 2.23 9 Ferrari Sainz Bahrein 2.27 10 Red Bull Verstappen Bahrein 2.27