A Ferrari remek formát mutatott a legutóbbi versenyhétvégéken, hiszen Monza után Szingapúrban is az élen csatázhatott, sőt, Carlos Sainz révén végül meg is nyerte a villanyfényes futamot.
„Miután Szingapúrt magunk mögött hagytuk, azonnal a Japán Nagydíjra terelődött a figyelmünk, ez az egyik leglenyűgözőbb verseny a naptárban a csapatok és a versenyzők számára” – mondta a maranellói istálló csapatfőnöke. „A szuzukai pálya teljesen más, mint a monzai és a szingapúri, és lehetőséget biztosít számukra arra, hogy lássuk, az SF-23-as hogyan teljesít a gyors kanyarokban közepes-alacsony aerodinamikai aerobeállítások mellett.”
Vasseur azt mondja, természetesen szeretnének további előrelépéseket tenni, a céljuk pedig az, hogy mindkét autójukkal erős pozíciókban zárjanak, hiszen a konstruktőri ezüstérem megszerzése a cél továbbra is. A Ferrari jelenleg a 3. helyet foglalja el a világbajnoki összetettben, hátránya Szingapúrban 24 pontra csökkent a Mercedesszel szemben.
„Ugyanazzal a megközelítéssel vágunk neki ennek a hétvégének, mint amit az elmúlt néhány versenyen is alkalmaztunk, ahol sikerült további fejlődést elérnünk azzal kapcsolatban, ahogy a versenypályán működünk. Arra számítunk, hogy újra rengeteg pontot szerzünk, miközben tovább folytatjuk a harcot a konstruktőri bajnokság 2. helyéért.”
A Ferrari története során eddig 7 győzelmet szerzett Japánban, a pole pozíciót pedig 10 alkalommal tudták megszerezni versenyzői. Ferrari-pilóta összesen 24 alkalommal állhatott pódiumon az ázsiai országban.
Andrea Landi, a Ferrari járműdinamikai vezetője elárulta, a szuzukai versenypálya komoly kihívást jelent a technika számára, ezért gondos előkészületekre van szükség.
„Szuzuka különleges, mert egy kicsit olyan, mint Silverstone és Spa-Francorchamps. Számos típusú kanyar található rajta a leglassabbtól a leggyorsabbig, miközben az egyenesek kellően hosszúak ahhoz, hogy meglehetősen alacsony leszorítóerő-szintet alkalmazzunk” – magyarázta a szakember.
„Emiatt nyilvánvalóan nehezebb vezetni az autót a kanyarokban, ahol az aerodinamikai leszorítóerő biztosítja a stabilitást. A versenyzőknek pedig nagy magabiztossággal kell támadniuk a tempós kanyarokat. A szél is idegessé teheti az autókat, szóval következetes teljesítményre van szükségük, bármilyenek is legyenek az időjárási feltételek.”
A szakember hozzátette, a megfelelő gumikezelés a siker egyik kulcsa a japán versenyhétvégén.
„A gyors kanyarok miatt a szuzukai pályán rengeteg energia megy keresztül az abroncsokon” – folytatta Landi. „Ez az első és a hátsó gumikra is igaz, de főleg az elsőkre, ami azt jelenti, hogy jelentős teljesítménycsökkenés tapasztalható a verseny során, ha az ember nem elég óvatos.”
„Ahhoz, hogy „óvatosak” legyünk, menedzselni kell a gumikat, korlátozni a rajtuk keresztülmenő energiákat, hogy optimalizálni tudjuk a versenyetapok hosszát. Ez azt is jelentheti, hogy beáldozunk egy kis teljesítményt minden egyes körben, hogy csökkentsük az átlagos degradációt, ami lehetővé teszi, hogy összességében gyorsabbak legyünk az etap során.”