A Renault idén már Alpine néven versenyez a Forma–1-ben, és ezzel egy vadonatúj márka szerepel a konstruktőrök között. Nem kisebb név szavazott nekik bizalmat, mint a kétszeres világbajnok Fernando Alonso, aki kifejezetten miattuk tért vissza a királykategóriába.
A szezon döcögősen indult a franciák számára, hiszen az első 5 futamon csak a pontszerző zóna legalját voltak képesek kapirgálni. Bakuban aztán egy bravúros 6. hely is összejött, míg a Magyar Nagydíjon Esteban Ocon győzelmet aratott (a Renault utoljára 2008-ban nyert versenyt), míg spanyol csapattársa a 4. pozíciót csípte el Sebastian Vettel kizárása után.
A Motorsport-Magazin.com oldal elemzése szerint Alonso kétségkívül rizikófaktort jelentett az Alpine számára, de a kockáztatás egyértelműen bejött. A kétszeres világbajnok rossz teljesítmény esetén hajlamos „hisztériázni”, és zülleszteni a csapategységet, ám most fegyelmezetten beállt a sorba, és az eredmények is lassan jönni kezdenek.
A csapat téli felkészülését nehezítette, hogy gondok adódtak a szélcsatornájukkal. Tudták, hogy emiatt a szezon első felében hátrányban lesznek a többiekkel szemben, de mára egyértelműen a középmezőny meghatározó tagjai.
Az Alpine idén biztosan nem lesz harcban a konstruktőri harmadik helyért, hiszen lassan a pénzcsapot is kezdik elzárni, hogy a forrásokat inkább 2022-re csoportosítsák át. A francia gárdának azonban így is van esélye arra, hogy megtarthassa jelenlegi 5. pozícióját az összetettben (terveznek még néhány fejlesztést az A521-esre), miközben az előtte 86 pontos előnnyel járó Ferrari és McLaren csatájába nem tud beleszólni. A Renault-erőforrás teljesítménye szintén nem közeledett az éllovas Mercedeshez és Hondához.
Alonso és Hamilton csatája a Hungaroringen megmutatta, hogy az Alpine bizonyos pályákon értékes pontokért harcolhat. Mivel mindkét pilóta produkciója konzisztenssé vált, az „újonc” csapat talán még a Renault tavalyi, 181 pontos eredményét is megközelítheti.