Menabue annak idején mindössze 16 évesen csatlakozott a Ferrarihoz, ahol az évek során egyre komolyabb pozíciókban dolgozhatott. Összesen 520 Forma-1-es versenyen segítette a maranellói istállót, végül 2019 végén, Abu Dhabiban búcsúzott. A most 62 esztendős szakember egy lapinterjúban számos érdekességet elárult a Ferrarinál eltöltött éveiről, és beszélt arról is, szerinte a Red Bull jelenlegi kulcsembere, Adrian Newey annak idején igencsak közel került ahhoz, hogy hozzájuk szerződjön, ez azonban végül egy konkrét dolog miatt nem valósult meg.
„Meggyőződésem, hogy Newey közel állt a Ferrarihoz. De semmi sem lett belőle, mert a technikusait is magával akarta hozni — nem anyagi okokból” — mondta a szakember a Formula1.it című olasz lapnak adott interjújában. „Soha nem jött volna egyedül, hogy szembetalálja magát a „maffiával”, mely akadályokat gördít eléd. Meg akarta védeni magát kulcspozíciókat betöltő szakembereivel, akik közvetlenül neki jelentettek volna.”
Menabue szerint hasonló problémákkal küszködött a Ferrari korábbi technikai igazgatója, James Allison is, aki felesége halála után döntött úgy, távozik a csapattól, és visszaköltözik Angliába. Azóta a Mercedes kulcsembere lett, akivel nemrég több évre hosszabbított a német istálló.
„A családi szerencsétlenség után hetente két napot töltött Maranellóban. Marchionne számára ez elfogadhatatlan volt. Toto Wolff pedig nem hülye, még egy vezetőre lecsapott, hogy információkat gyűjtsön.”
Az olasz szakember elárulta, Allison távozása után a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) ellenőrei meg is jelentek a gyárukban, hogy célzott ellenőrzéseket végezzenek.
„Miután Allisont elküldték, az FIA technikusai megérkeztek, hogy célzott ellenőrzéseket végezzenek. Volt például egy mobil légbeömlő az autó egy részén, amit Allison tervezett. Tiltott volt, de nem ismert. A stewardok pedig pontosan ezt ellenőrizték, mondván, vannak mozgó alkatrészek. Honnan tudták?”
„A Ferrarinál nem léphetted át a szabályosság határait. Maranello olyan, mint egy szita, mindenki beszél. Az a motor, ami 2019-ben született, olyan volt, mint a Mercedesé. De ha politikailag nulla vagy…”
„A Las Vegas-i egy szenzációs példa: milliós károk keletkeznek egy csatornafedél miatt, és megbüntetnek az akkumulátor miatt. Egy tökös vezető ezt nem hagyta volna. A Ferrarinál viszont soha nem mutatták azt, hogy tökösek. Montezemolo nem hagyta volna ezt.”
Menabue korábban Luca di Montezemolo, John Elkann és Sergio Marchionne irányítása alatt is dolgozott a Ferrarinál, arra a kérdésre pedig, hogy mire van szüksége a csapatnak ahhoz, hogy újra nyerjen, így felelt: „Egy olyan elnökre, mint Montezemolo, és egy olyan csapatfőnökre, mint Vasseur.”
„Még ha a versenyzők menedzselése kérdéses is… Hagyod, hogy pozícióért harcoljanak Monzában? Ha Sainz és Leclerc kiesnek, téged kirúgnak. Be kellett volna fagyasztani a pozíciókat.”