Az energiaital-gyárosok február 3-án, azaz most pénteken rántják le a leplet 2023-as versenyautójukról, a prezentációt pedig New Yorkban tartják majd. Az istálló kereskedelmi igazgatója, Nick Stocker szerint a Red Bull Racing a legkedveltebb F1-es csapattá vált az Egyesült Államokban, ennek bizonyítéka az is, hogy csak az elmúlt évben 69 százaléknyi növekedést értek el a közösségi médiában az USA tekintetében.
A Red Bull Racing jelenleg 34 szponzorral rendelkezik, köztük olyan neves támogatókkal, mint a Walmart, a CashApp, a New Era, a Hewlett Packard, az AT&T és a Hard Rock. A támogatók száma az elmúlt években ugrott meg jelentősen, korábban nagyjából 15 szponzorral rendelkezett a brit székhellyel rendelkező istálló.
A csapat tavaly lépett szövetségre az Oracle nevű vállalattal, mely elképesztő összeggel támogatja a Red Bull Racinget: a vállalat állítólag 5 éven át évente mintegy 100 millió dollárral, azaz mintegy 36 milliárd forinttal járul hozzá az istálló költségvetéséhez.
A kereskedelmi igazgató szerint a Red Bull F1-es csapata soha nem volt még ilyen jó helyzetben a szponzori megállapodásokat tekintve, elmondása szerint az elmúlt évek során többször is „megdöntötte” saját rekordját.
Strocker hozzátette, a csapatot irányító Christian Horner célja, hogy az első olyan csapattá váljanak a Forma-1-ben, mely kizárólag „szponzori bevételekből” tartja fenn magát. A szakember elmondása szerint „már majdnem elérték” ezt a célt.
A Forma-1 csapatai évente meghatározott költségvetésből gazdálkodhatnak, ez idén mintegy 135 millió dollár, nemrég azonban külön cikkben foglalkoztunk azzal, hogy mivel a financiális szabályok alól sok tétel kivételt képez, a száguldó cirkusz alakulatai továbbra is elképesztő összegeket költenek el. A Red Bull esetében ez 2021-ben ez nagyságrendileg 371,5 millió dollár volt.