A tavalyi szezonban bravúros előzéseiről híressé vált Kamui Kobayashi úgy gondolja, hogy a hibrid rendszer visszatérésével és az állítható hátsó szárny bevezetésével sem biztos, hogy több előzést láthatunk majd az idei évben a versenyeken a Forma-1-ben.
A tavalyi szezonban bravúros előzéseiről híressé vált Kamui Kobayashi úgy gondolja, hogy a hibrid rendszer visszatérésével és az állítható hátsó szárny bevezetésével sem biztos, hogy több előzést láthatunk majd az idei évben a versenyeken a Forma-1-ben.
„Nem hiszem, hogy a KERS segíteni fog, hiszen szinte mindenki használni fogja” – mondta a Sauber japán versenyzője, aki második teljes szezonját kezdi majd meg a Forma-1-ben.
„Szóval csak a menet közben állítható hátsó szárny marad, és nem vagyok biztos abban, hogy az ötlet, miszerint akkor használhatjuk majd a versenyen, ha egy másodpercen belülre kerülünk az előttünk haladóval szemben, valóban működni fog.”
Kobayashi úgy gondolja, hogy az idei szabályok miatt kevésbé fog számítani a versenyzők előzési képessége, sokkal inkább az fog dönteni, hogy ki bánik a legjobban a kormányon helyet kapó extra gombokkal.
„A legfontosabb kérdés az, hogy miként tudsz javítani a köridőiden az új rendszerekkel, és mennyivel” – folytatta. „Én is keményen dolgozok annak érdekében, hogy hozzászokjak minden újdonsághoz, hiszen az idei évben elfoglaltabbak leszünk a pilótafülkében.”
„Ez a versenyzők feladata, és az, aki hatékonyabban tudja használni az új rendszereket, előnyben lesz azzal szemben, aki kevésbé bánik jól azokkal. Ez csupán koncentráció kérdése, való igaz. Egyértelműen képes vagyok alkalmazkodni ehhez.”
Bár sokan szidják az új Pirelli gumikat, a japán versenyző úgy gondolja, hogy az olasz beszállító nagyon jó munkát végzett, és határozott elképzeléseivel feldobja majd a versenyeket.
„Először is azt gondolom, hogy a Pirelli kiváló munkát végzett ilyen rövid idő alatt” – mondta Kobayashi. „Az eredmény egy olyan gumi lett, amely minden aspektusból más, mint amihez az elmúlt években hozzászoktunk.”
„A tapadása kisebb, nem olyan tartós, és amint túlhajtod, drasztikusan, akár öt másodperccel is lassul. Azonban ezek a karakterisztikák senkit nem lephettek meg, hiszen mindenki számíthatott erre. Sok lesz a kiállás, és érdekessé teszi majd a versenyeket.”