A Forma-1 2021-es idénye a korszakváltásról szólt volna, hiszen új technikai szabályokat vezettek volna be a királykategóriában. Ezeket azonban a 2022-es idényre halasztották, annak érdekében pedig, hogy a csapatok átvészeljék a vírus okozta krízisidőszakot, számos költségcsökkentő intézkedést hoztak.
Az eredetileg 175 millió dollárosra tervezett költséglimitet például 145 millió dollárban határozták meg 2021-re, sőt, a fejlesztéseket is befagyasztották a jövő évre.
Ross Brawn, a Forma-1 sportigazgatója szerint a költségplafon csökkentése létfontosságú volt ahhoz, hogy a száguldó cirkusz ne veszítsen el gyártókat.
„Ez a krízis megadta azt a lehetőséget, amiről tudtuk, hogy a költségplafon biztosítana. Amint meghatározunk egy költségvetési limitet, mindig lehet változtatni rajta. Mielőtt ez az egész bekövetkezett, azt mondtuk, hogy amennyiben valaha szembe találjuk magunkat egy krízissel a jövőben, változtatni tudunk a költségplafon mértékén, és mindannyian elfogadhatjuk az ideális változtatásokat” – mondta a szakember.
„Azt gondolom, anélkül, hogy a csapatok visszamentek volna az igazgatóságaikhoz és gyártóikhoz, és azt mondták volna, ’nézzétek, a Forma-1 létfontosságú, és kevesebbe is fog kerülni a jövőben’, kétlem, hogy meg tudtunk volna tartani ennyi gyártót, vagy nagy csapatot.”
„Amikor egy gyártónak meg kell hoznia bizonyos gazdasági intézkedéseket, és a Forma-1-ben még mindig limit nélküli költés folyik, az nehéz érv… Így viszont sikerült megtartanunk a fő játékosokat, és ez azért történt, mert azt tudtuk mondani, hogy gazdasági szempontból fenntarthatók leszünk.”