Friss hírek

Költségcsökkentés nélkül gyártókat veszített volna el a Forma-1

Gyártókat veszített volna el a Forma-1 a koronavírus-járvány következtében, ha nem vezetik be a jelentős mértékben csökkentett költségvetési plafont 2021-re – mondja a száguldó cirkusz sportigazgatója, Ross Brawn.

A Forma-1 2021-es idénye a korszakváltásról szólt volna, hiszen új technikai szabályokat vezettek volna be a királykategóriában. Ezeket azonban a 2022-es idényre halasztották, annak érdekében pedig, hogy a csapatok átvészeljék a vírus okozta krízisidőszakot, számos költségcsökkentő intézkedést hoztak.

Az eredetileg 175 millió dollárosra tervezett költséglimitet például 145 millió dollárban határozták meg 2021-re, sőt, a fejlesztéseket is befagyasztották a jövő évre.

Ross Brawn, a Forma-1 sportigazgatója szerint a költségplafon csökkentése létfontosságú volt ahhoz, hogy a száguldó cirkusz ne veszítsen el gyártókat.

„Ez a krízis megadta azt a lehetőséget, amiről tudtuk, hogy a költségplafon biztosítana. Amint meghatározunk egy költségvetési limitet, mindig lehet változtatni rajta. Mielőtt ez az egész bekövetkezett, azt mondtuk, hogy amennyiben valaha szembe találjuk magunkat egy krízissel a jövőben, változtatni tudunk a költségplafon mértékén, és mindannyian elfogadhatjuk az ideális változtatásokat” – mondta a szakember.

„Azt gondolom, anélkül, hogy a csapatok visszamentek volna az igazgatóságaikhoz és gyártóikhoz, és azt mondták volna, ’nézzétek, a Forma-1 létfontosságú, és kevesebbe is fog kerülni a jövőben’, kétlem, hogy meg tudtunk volna tartani ennyi gyártót, vagy nagy csapatot.”

„Amikor egy gyártónak meg kell hoznia bizonyos gazdasági intézkedéseket, és a Forma-1-ben még mindig limit nélküli költés folyik, az nehéz érv… Így viszont sikerült megtartanunk a fő játékosokat, és ez azért történt, mert azt tudtuk mondani, hogy gazdasági szempontból fenntarthatók leszünk.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Költségcsökkentés nélkül gyártókat veszített volna el a Forma-1
Albon azt mondja, készen áll a visszatérésre
Az új motorérának is a Petronasszal közösen vág neki a Mercedes
A nap képe: Nem léteztek még a gumimelegítő paplanok? Ecclestone akkor is megoldotta!
Norris Szingapúrról: Mire észreveszed, hogy hibáztál, már késő!
Piastrit lenyűgözi, ahogy Ricciardo kezeli kirúgásának tényét

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!