Jelentősen átszervezte technikai részlegét a Ferrari Forma-1-es csapata annak érdekében, hogy sokkal hatékonyabban tudjon dolgozni új, 2013-as versenyautója, valamint a 2014-es modell fejlesztésén.
Jelentősen átszervezte technikai részlegét a Ferrari Forma-1-es csapata annak érdekében, hogy sokkal hatékonyabban tudjon dolgozni új, 2013-as versenyautója, valamint a 2014-es modell fejlesztésén.
A maranellói gárda számára nehezen indult a 2012-es szezon, autója, az F2012-es ugyanis teljesítmény tekintetében jócskán elmaradt a nagy rivális McLaren, valamint a bajnoki címet végül megnyerő Red Bull versenygépétől.
Ennek ellenére a csapat kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso egészen az utolsó futamig harcban volt a végső győzelemért, és végül mindössze 3 ponttal maradt alul Sebastian Vettellel szemben.
A Ferrari Stefano Domenicali csapatfőnök elmondása szerint mindent megtesz azért, hogy jövőre már a szezon elején ütőképes legyen, de fél szemmel persze már a 2014-es idényre is fókuszálnak, amikor is az új motorformula érkezésével egy új korszak veszi kezdetét a Forma-1-ben.
„Úgy döntöttünk, hogy a fejlesztések tekintetében két koordinátort nevezünk ki” – mondta a szakember a minap.
„A 2013-as autón egy Maranellóban nevelkedett kiváló mérnök, Simon Resta dolgozik majd, míg a következő, 2014-es modellért Fabio Montecchi felel majd. Főtervezőként továbbra is Nikolas Tombazis tevékenykedik majd.”
A maranellói gárdát az elmúlt években több alkalommal is hátráltatta a szélcsatorna hibás kalibrálása. Annak érdekében, hogy a csapat modernizálja a létesítményt, egészen 2013 augusztusáig a Toyota kölni bázisán dolgozik autója fejlesztésén.
„Ahogyan azt bizonyára tudják, felújítjuk a maranellói szélcsatornát, így az augusztusig zárva lesz. Addig a Toyota kölni létesítményében dolgozunk. Úgy döntöttünk, jobban megosztjuk majd a munkát azok között, akik a szélcsatornában tevékenykednek, illetve, akik a munka kreatívabb részére összpontosítanak. Idén láthattuk, hogy amikor sok dolgot próbáltunk egyszerre elvégezni, nem voltunk megfelelően hatékonyak.”
Domenicali elmondta, valószínű, hogy 2013-as autójuk valamivel később kerül bemutatásra, mint a korábbi modellek.
„A 2013-as modell január legvégén, vagy pedig február első napjaiban mutatkozik be. Ahogy általában, az első egy kezdetleges verzió lesz, a végleges konstrukciót csak a tesztek utolsó napjaiban, vagy Ausztráliában visszük pályára, szeretnénk ugyanis a lehető legjobban kihasználni az időt.”