A japán gyártó az idei szezon végén kivonul a Forma-1-ből, ám továbbra is gőzerővel azon dolgozik, hogy világbajnoki címhez segítse partnercsapatát. Erre pedig minden esély meg is van, Max Verstappen ugyanis jelenleg élen áll a bajnoki pontversenyben, a Red Bull pedig néhány ponttal van csak lemaradva a Mercedestől.
A Honda az idei szezonban a 2022-re tervezett erőforrást vetette be, miután felgyorsította a fejlesztéseket, a legutóbbi fejlesztési lépcső pedig a Belga Nagydíjra érkezett, amikor is a gyártó bevetette új energiatároló-rendszerét.
„Az új energiatároló egy olyan projekt keretében került kifejlesztésre, mely néhány éve fut már azzal a céllal, hogy kombináljuk az energiahatékonysággal kapcsolatos fejlődést a jelentős súlycsökkentéssel” – mondta a Honda motorfejlesztési igazgatója, Yasuaki Asaki.
„A sportban eltöltött utolsó évében a Hondának a szezon második felének kezdetére sikerült bevezetnie az új energiatárolót, mely könnyebb, alacsony ellenállású, rendkívül hatékony és ultramagas erejű akkumulátorcellával rendelkezik.”
„Annak érdekében, hogy elérjük végső célunkat, és legyőzzük a Mercedest, és megnyerjük a világbajnokságot, mielőtt a 2021-es szezon végén távozunk az F1-ből, felismertük, hogy növelnünk kell a teljesítményt. Ennek érdekében pedig az új energiatároló fejlesztését az eredetileg tervezett 2022-ről előrehoztuk 2021-re.”
Verstappen a Belga Nagydíjon már a továbbfejlesztett egységet használhatta, az esőben pedig sikerült is rajtelsőséget szereznie. A holland pilóta Monzában ugyancsak a pole-ból rajtolhatott, mielőtt összeütközött volna Lewis Hamiltonnal a versenyen.
„Bár a Honda távozik az F1-ből, ez az új akkumulátor-technológia nagyban hozzá fog járulni a Honda jövőbeli technológiájához, hogy létrehozhassunk egy karbonsemleges társadalmat, vezető szerepet játszva a mobilitás előmozdításában, lehetővé téve azt, hogy az emberek a világ minden táján javíthassanak mindennapi életükön.”