A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa (WMSC) még decemberben hagyta jóvá a 2026-os motorszabályokra vonatkozó terveket, ám a konkrét regulák még mindig kidolgozás alatt állnak.
Az új motoroknak „erőteljes környezetvédelmi üzenetük” lesz: 100 százalékban fenntartható üzemanyaggal működnek majd, és komoly hangsúlyt fektetnek majd az elektromos energiára. Ezzel együtt jelentősen csökkennek majd a fejlesztési költségek, melyek nagyban hozzájárulhatnak majd ahhoz, hogy új motorgyártók is csatlakozzanak a Forma-1-hez. Úgy hírlik, a Volkswagen Csoport két brandje – az Audi vagy a Porsche – 2026-ban meg is érkezik majd a Forma-1-be.
Az új motorszabályok megalkotásakor nagy hangsúlyt fektetnek majd az erőre, a magas fordulatszámra, a teljesítményre, a hanghatásokra és persze a vezethetőségre is. A 2026-os motorszabályok éppen ezért négy pillérre épülnek majd: a tervek szerint megtartják a jelenlegi 1,6 literes V6-os formátumot, 350 kW-ra növelik az elektromos teljesítményt, megszabadulnak a hőenergia-visszanyerő rendszertől [MGU-H], és költségplafont vezetnek be az erőforrásokra vonatkozóan is.
Az F1 Bizottságának április 26-i ülésén az érintettek további egyeztetéseket folytattak az új motorformuláról, a meetingen pedig felmerült egy probléma, melyet mindenképpen szeretnének elkerülni. A jelenlegi hibrid erőforrások az F1 történetének legerőteljesebb motorjai, az MGU-H eltávolításával azonban a lóerőszám jelentősen lecsökkenhet 2026-ban. Mivel az idén debütált új generációs versenyautók rendkívül nehezek, és nagy a légellenállásuk, amiatt aggódnak, hogy jelentősen lelassulnak majd a versenygépek, ha az erőforrások nem produkálják majd ugyanazt a motorerőt, mint jelenleg.
A Forma-1 csapatait ezért arra kérték, vizsgálják meg, hogyan lehetne biztosítani azt, hogy a versenyautók azt nyújtsák, amit várnak tőlük. Az FIA által kiadott közlemény megerősíti, hogy a 2026-ban érkező új motorformula néhány aerodinamikai változást is magával hoz majd. Jelentősen csökkentenék az autók légellenállását, ugyanakkor pedig szeretnének tovább javítani a hatékonyságukon a mostani leckéket megtanulva, hogy a versenyzők könnyen tudják követni egymást.
Bár konkrétumokat nem említenek, a versenyautók méreteit és tömegét is csökkentenék, valamint növelnék a sztenterdizált, vagy fenntartható alkatrészek számát.