Könnyebb és kisebb autók jöhetnek 2026-tól az F1-be az új motorszabályok maitt - F1VILÁG.HU

Könnyebb és kisebb autók jöhetnek 2026-tól az F1-be az új motorszabályok maitt

HIRDETÉS
Az F1 Bizottságának keddi ülésén további egyeztetéseket folytattak a 2026-ban érkező új motorformuláról. Bár az eddig ismert négy „alappillér” megmarad, egyelőre még nincsenek végleges szabályok.
77 BOTTAS Valtteri (fin), Alfa Romeo F1 Team ORLEN C42, grid during the Formula 1 Grand Premio del Made in Italy e dell'Emilia-Romagna 2022, 4th round of the 2022 FIA Formula One World Championship, on the Imola Circuit, from April 22 to 24, 2022 in Imola, Italy - Photo Joao Filipe / DPPI

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa (WMSC) még decemberben hagyta jóvá a 2026-os motorszabályokra vonatkozó terveket, ám a konkrét regulák még mindig kidolgozás alatt állnak.

Az új motoroknak „erőteljes környezetvédelmi üzenetük” lesz: 100 százalékban fenntartható üzemanyaggal működnek majd, és komoly hangsúlyt fektetnek majd az elektromos energiára. Ezzel együtt jelentősen csökkennek majd a fejlesztési költségek, melyek nagyban hozzájárulhatnak majd ahhoz, hogy új motorgyártók is csatlakozzanak a Forma-1-hez. Úgy hírlik, a Volkswagen Csoport két brandje – az Audi vagy a Porsche – 2026-ban meg is érkezik majd a Forma-1-be.

Az új motorszabályok megalkotásakor nagy hangsúlyt fektetnek majd az erőre, a magas fordulatszámra, a teljesítményre, a hanghatásokra és persze a vezethetőségre is. A 2026-os motorszabályok éppen ezért négy pillérre épülnek majd: a tervek szerint megtartják a jelenlegi 1,6 literes V6-os formátumot, 350 kW-ra növelik az elektromos teljesítményt, megszabadulnak a hőenergia-visszanyerő rendszertől [MGU-H], és költségplafont vezetnek be az erőforrásokra vonatkozóan is.

Az F1 Bizottságának április 26-i ülésén az érintettek további egyeztetéseket folytattak az új motorformuláról, a meetingen pedig felmerült egy probléma, melyet mindenképpen szeretnének elkerülni. A jelenlegi hibrid erőforrások az F1 történetének legerőteljesebb motorjai, az MGU-H eltávolításával azonban a lóerőszám jelentősen lecsökkenhet 2026-ban. Mivel az idén debütált új generációs versenyautók rendkívül nehezek, és nagy a légellenállásuk, amiatt aggódnak, hogy jelentősen lelassulnak majd a versenygépek, ha az erőforrások nem produkálják majd ugyanazt a motorerőt, mint jelenleg. 

A Forma-1 csapatait ezért arra kérték, vizsgálják meg, hogyan lehetne biztosítani azt, hogy a versenyautók azt nyújtsák, amit várnak tőlük. Az FIA által kiadott közlemény megerősíti, hogy a 2026-ban érkező új motorformula néhány aerodinamikai változást is magával hoz majd. Jelentősen csökkentenék az autók légellenállását, ugyanakkor pedig szeretnének tovább javítani a hatékonyságukon a mostani leckéket megtanulva, hogy a versenyzők könnyen tudják követni egymást.

Bár konkrétumokat nem említenek, a versenyautók méreteit és tömegét is csökkentenék, valamint növelnék a sztenterdizált, vagy fenntartható alkatrészek számát.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Könnyebb és kisebb autók jöhetnek 2026-tól az F1-be az új motorszabályok maitt
Ekkor lesz az F1-es Las Vegas-i Nagydíj időmérője
Leclerc-t tartják a legesélyesebbnek a pole-ra, te megtetted már a téteket? (x)
A Ferrari-főnök szerint furcsa, hogy most rúgták ki az F1-es versenyigazgatót

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!