A texasi versenyt eredetileg október 25-én rendeznék, és a hírek szerint egy héttel korábban pótolnák be a Forma-1-es Kanadai Nagydíjat is. November 1-jén aztán Mexikóban, majd 8-án Brazíliában vendégszerepelhet az F1 mezőnye.
Egyelőre viszont egyik dátumot sem erősítették meg, és egyelőre nem tisztázott, hogyan alakul a világbajnokság a szeptember 6-i Olasz Nagydíj után.
A távoli versenyek ütemezése igencsak nehéz feladat a meglehetősen bonyolult és költséges szállítások miatt.
„Nem tudom, hogy megmondhatjuk most, hogy lesz-e verseny, vagy sem” – mondta Bobby Epstein, az austini pálya főnöke a Motorsport.com című lapnak.
„Lesz döntés, de még nem született meg. Azt hiszem, az F1 azért csinálja a terveit, hogy legyen verseny, amennyiben van rá mód. Nem kell nyomást gyakorolnunk rájuk a válaszért.”
„Biztos vagyok abban, hogy Chase [Carey] annyi állomást iktat be, amennyit csak lehet, miközben ügyelnie kell arra, hogy nem hozza nehéz helyzetbe az embereket és a csapatokat azzal, hogy az utolsó pillanatban törölniük kell egy versenyt.”
Epstein hozzátette, az amerikai pályának nincs szüksége sok időre ahhoz, hogy felkészüljön egy zárt kapus versenyre.
„Ami minket illet, rövid határidőn belül könnyedén megoldjuk – talán 3 hétre lenne szükségünk. Készen állunk. Az F1-nek megvannak a tervei arra, hogyan szeparálja el a csapatokat, és dolgozzon limitált személyzettel.”
„Közönséggel versenyt rendezni komolyabb tervezést igényel, komolyabb felkészülést. Így viszont kivárhatnak az utolsó pillanatok, hogy eldöntsék, lesz-e zárt kapus futam. De kétlem, hogy az utolsó pillanatig várnak, szerintem hamarosan döntés születik, és nemcsak Austinnal, hanem Mexikóval és Kanadával kapcsolatban is.”
Epstein azt mondja, a helyi hatóságokkal még nem is egyeztetett a versenyrendezésről.
„Ami azt illeti, még nem is egyeztettem velük. Nincs értelme beszélni velük ezen a ponton.”