Ahogyan arról korábban az F1Világ is beszámolt, a szezon első sprintfutamos hétvégéjén, Bakuban várhatóan megreformálják majd az eddig látott formátumot: a legfőbb változás, hogy a vasárnapi verseny rajtsorrendjéről nem a szombati sprint döntene, annak ugyanis külön időmérőt rendeznének szombat délelőtt.
A formátum módosítását valamennyi istálló támogatja, ám több kérdés is felmerült annak alkalmazása kapcsán, például az, hogy az újítás miképp befolyásolja majd a parc fermére vonatkozó előírásokat, illetve, hogy hogyan érinti a felhasználható gumiszettek számát, valamint a motorhasználatra vonatkozó korlátozásokat.
Az új formátumot a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsának (WMSC) kell majd ratifikálnia, ám ez egyelőre még nem történt meg. Az Aston Martin sportigazgatója, Andy Stevenson viszont a napokban azt mondta, nincsenek már messze ettől.
„Nagyon közel vagyunk ahhoz, hogy véglegesítsük a formátumot. Szorosan együttműködünk az FIA-val, és gondosan átrágjuk magunkat rajta a mérnökeinkkel és a stratégáinkkal, hogy működőképes legyen” – fogalmazott. „Mindannyian támogatjuk az új formátumot, de meg kell bizonyosodnunk arról, hogy a szabályok úgy működnek majd, ahogyan szándékozzuk, hogy működjenek.”
Stevenson azt mondja, főleg azért támogatják az újítást, mert így „a versenyzők keményebben nyomhatják, és több kockázatot vállalathatnak” a sprinten, hiszen nem annak eredménye fogja meghatározni a verseny rajtsorrendjét.
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner ugyanakkor azt gondolja, elég nagy kockázatot vállalnak azzal, hogy Bakuban, egy utcai helyszínen vezetik be az újítást.
„A helyzet az, hogy teljesen nevetséges az év első sprintfutamát egy olyan utcai pályán tartani, mint az azeri. „A látványosság szempontjából, rajongói szemszögből viszont valószínűleg ez lesz az év legizgalmasabb sprintfutama.”
„De a költségek szempontjából itt csak összetörni lehet az autót, rengeteg pénzbe kerül. Egy verseny is már bőven elég Bakuban, szóval az, hogy most kettő lesz… Bőven lesz majd akció!”