Mint ismeretes, a lengyel lendületben lévő karrierjét 2011 februárjában egy ralibaleset törte ketté, amely során súlyos sérüléseket szerzett jobb karján, a felépülés során pedig hét éven át távol maradt az F1-től. A sport egyik legnagyobb hőseposzának számít, hogy Kubica ismét utat talált az autósport királykategóriájába – először a Renault-nál tesztelt, majd 2019-ben a Williamsnél versenyzett egy szezont, azóta pedig az Alfa Romeo tartalékosa, ahol tavaly szintén beugorhatott két futamra –, ám visszatekintve úgy gondolja, nem kapta meg érte a nyilvánosságtól azt az elismerést, amit a visszatérés érdemelt volna.
„A 2011-es balesetem után én sem mindig hittem abban, hogy visszatérhetek a Forma-1-be, így ennek elérését tartom a versenyzői karrierem legnagyobb sikerének. Ebben a rajongók aligha értenek velem egyet, akik szerint hihetetlenül gyenge voltam abban az évben” – idézi Kubicát a racingnews365.com.
„Kár, hogy a Williams nem volt jó 2019-ben, emiatt a nézőknek kevés emlékük van a visszatérésemről. Ugyanígy az emberek azt is elfelejtik, hogy én voltam az a csapatban, akinek sikerült egy pontot szereznie, ami abban az évben egyáltalán nem volt könnyű feladat azzal az autóval. Még mindig büszke vagyok arra a Német Nagydíjon szerzett pontra.”
„Az azévi Williams megnehezítette számomra, hogy folytassam a karrierem a Forma-1-ben. Ha akkor jó autót kaptam volna, kétségtelenül még mindig versenyeznék az F1-ben.”
A lengyel tavaly a Holland és az Olasz Nagydíjon állhatott fel ismét a rajtrácsra, amikor Kimi Raikkönent koronavírus-fertőzés miatt nem engedték indulni az F1 szabályai. Bár Kubica helye biztos az Alfa Romeo harmadik számú versenyzőjeként, hiszen szponzora is szoros köteléket alakított ki a csapattal, ám megbarátkozott a gondolattal, hogy legfeljebb már csak ilyen alkalmi lehetőségek révén fog tudni visszajutni a rajtrácsra.
„Nem könnyű azt nézni, ahogy a többiek versenyeznek. Különösen azért, mert olykor látom, hogy ugyanolyan gyors, vagy még gyorsabb is lehetnék, mint ők. Nagyon szeretnék még egy szezont versenyezni a Forma-1-ben, de realisztikusan nézve tudom, hogy erre már nem lesz lehetőségem, hiába bizonyítottam be, hogy még a lehető legrosszabb helyzetből is van visszaút.”
Lehet, hogy Kubica a századik F1-es nagydíjrajtját sem ünnepelheti már meg, hiszen a tavalyi beugrásai után éppen 99-nél állt meg a számlálója. Bár a visszatérését tartja legfőbb sikerének, eredményesség szempontjából a baleset előtti időszaka marad emlékezetes, amikor a BMW és a Renault színeiben tizenkét dobogót szerzett, köztük egyetlen győzelmét a 2008-as Kanadai Nagydíjon.