A Honda motorsport-igazgatója, Arai Jasuhisa elárulta, vannak olyan kulcsfontosságú területek, melyeken bizony fel kell használni az idei esztendőben engedélyezett fejlesztési zsetonokat.
A Honda motorsport-igazgatója, Arai Jasuhisa elárulta, vannak olyan kulcsfontosságú területek, melyeken bizony fel kell használni az idei esztendőben engedélyezett fejlesztési zsetonokat.
Mivel a japán gyártó idén újonnan csatlakozott a Forma-1-es küzdelmekhez, kevesebb fejlesztési lehetősége van, mint riválisainak, a Mercedesnek, a Ferrarinak és a Renault-nak.
A Hondának tehát alaposan meg kell fontolnia, mely területekre összpontosít, hogy javítani tudjon partnercsapata, a McLaren teljesítményén.
„Még nincs kész tervünk, hogy miképp is használjuk fel a zsetonokat – tehát mely területekre, és mikor” – mondta Arai Jasuhisa.
„Azt már tudjuk, mely területek a leghatékonyabbak, és versenyről-versenyre dolgozunk a tervünkön, hogy mennyi zsetont is használunk. Az egyik terület, melyet illetően gyengék vagyunk, az a lóerő – egyszerűen több lóerőre van szükségünk.”
„Szóval az egyik terület, ahol zsetonokat használunk, az a belső égésű motor, valamint az energia-visszanyerő rendszerek, hiszen az energia is nagyon fontos. Lehet, hogy változtatnunk is kell a belső égésű motor koncepcióján, vagy a turbófeltöltőn, a vezérműtengelyen, ilyen dolgokon.”
„Meg kellene próbálnunk változtatnunk a koncepción, mert elképzelhető, hogy a többi beszállító jobb megoldással dolgozik a belső égésű motorra vonatkozóan. A kutatási és fejlesztési részlegünk állandó jelleggel ötletel, dolgozik az ügyön, hogy mihamarabb több lóerőre tehessünk szert. Szóval talán a belső égési motor az, amire fel kell használnunk a zsetonjainkat.”