A Toro Rosso szakemberei leckéket kaptak arra vonatkozóan, hogyan kommunikáljanak a Honda munkatársaival – a felek első közös tesztnapja pozitívan zárult Barcelonában.
Az olasz kiscsapat tavaly még a Renault erőforrásaival versenyzett a Forma-1-ben, 2018-ra azonban megállapodtak az elmúlt 3 évben küszködő Hondával.
A japán gyártó korábban a McLarennel dolgozott együtt, a felek közti kommunikáció azonban nem ment zökkenőmentesen, és ez rányomta a bélyegét a közös munkára.
A Toro Rosso csapatfőnöke, Franz Tost Barcelonában elárulta, a faenzai központban szemináriumokat tartottak annak érdekében, hogy a csapat munkatársai megismerkedjenek a japán kultúrával.
„Tényleg fantasztikus a munkakapcsolatunk a Hondával. Nem voltak problémák kommunikációs tekintetben” – mondta a szakember.
„Mi a Toro Rossónál elkezdtük felkészíteni magunkat erre az együttműködésre. Volt néhány „tanóránk” Faenzában arról, hogy miképp kommunikáljunk japán vállalatokkal. Nagyon hasznos volt megérteni a gondolkodásmódjukat, mert egy teljesen eltérő kultúráról beszélünk. Ezek a szemináriumok igazán pozitív eredményekkel zárultak.”
„Ez egy teljesen új kezdet volt a Toro Rosso számára. Egyfajta gyári csapat lettünk. A Toro Rosso számára óriási előnyökkel jár az, hogy egy olyan nagy vállalattal dolgozhatunk, mint a Honda.”
A Toro Rosso a többi csapattal együtt hétfőn megkezdte a felkészülést az új szezonra Barcelonában, a Honda-motoros STR13-as versenyautó pedig 93 kört tett meg a katalán ringen.
A látottak erős kontrasztban állnak a Honda tavalyi teljesítménnyel, a McLaren akkor ugyanis már az első tesztnapon komoly motorgondokkal szembesült.
„Nagyon pozitív nap volt” – mondta az autóval tesztelő Brendon Hartley, aki a 8. helyen zárta a nyitónapot.
„Egyáltalán nem voltak problémák. Azért fejeztük be korábban a munkát, mert rossz volt az időjárás, majdhogynem jegesek voltak a körülmények. De már kezdettől fogva minden rendben volt.”
„Mi voltunk az elsők a pályán, és egészen az eső megérkeztéig mi tettük meg a legtöbb kört. Nem voltak műszaki problémák, és szerintem ez most a Honda célja, főleg a szezon első felében.”