A Ferrari tavalyi, F1-75-ös kódjelű modellje lenyűgöző leszorítóerővel rendelkezett, az egyenesekben viszont nem mindig remekelt – ráadásul a technikai problémák miatt V6-os erőforrását sem tudta maximálisan kihasználni.
Az olasz istálló idei, SF-23-as versenyautójával a bahreini teszteken többféle szárnykonfigurációt is kipróbált, a GPS-adatok alapján pedig az egyenesekben sikerült nagy előrelépéseket tenniük – miközben a gyors kanyarokban a Red Bull RB19-ese remekelt leginkább.
Amikor a Motorsport.com című internetes portál arról kérdezte a monacói versenyzőt, hogy érzésre más-e vezetni az autót azután, hogy a Ferrari változtatott egy kicsit a tervezési filozófián, Leclerc így felelt: „Igen. Nem fogok nagyon belemenni a részletekbe, de azt gondolom, megfelelő módon csináltuk.”
„És azt hiszem, egy kisebb légellenállású autónk van, szóval ez jobb lehet idén. De ez a dolog megváltoztatott egyéb karakterisztikákat. Minden összhangban van azzal, amire számítottunk, csak még meg kell találnunk a megfelelő beállítást ezekhez az új karakterisztikákhoz.”
A szombati, bahreini sajtótájékoztatón Leclerc hozzátette, arra számít, hogy „gyorsabbak leszünk egy kicsit az egyenesekben, és talán többet küszködünk egy kicsit a kanyarokban”.
„A háromnapos tesztelés kapcsán elmondhatom, hogy még elég sokat dolgozunk a pályán ahhoz, hogy megtaláljuk az optimális beállításokat az autóval. Szóval remélem, hogy még van bennünk potenciál – mivel még nem éreztünk rá az autóra teljesen.”