Leclerc az F1Világnak: Belgiumban újra jobban szenvedhetünk - F1VILÁG.HU

Leclerc az F1Világnak: Belgiumban újra jobban szenvedhetünk

HIRDETÉS
A 4. helyen zárta a Forma-1-es Magyar Nagydíjat Charles Leclerc, a Ferrari versenyzője azonban arra számít, az olasz istálló hétvégén, Belgiumban ismét küzdeni fog majd a pattogás jelenségével. A monacói versenyző az F1VILÁG.HU-nak azt mondta, a gyors kanyarokkal rendelkező pályák nagy kihívást jelentenek számukra.

A Ferrari jó ideje nem tudja tartani a lépést az élmezőny csapataival, ez a múlt hétvégi Magyar Nagydíjon is megmutatkozott, ahol a csapat legjobb eredményét Leclerc érte el azzal, hogy a 4. helyen intette le őt a kockás zászló. A maranellói gárda a Spanyolországban bevetett fejlesztések óta küszködik a pattogás jelenségével, a hungaroringi hétvégére pedig egy továbbfejlesztett padlólemezzel érkezett.

Leclerc a versenyt követően elárulta, a tempóval alapvetően elégedett volt a Hungaroringen, az igazi erőpróba azonban majd hétvégén, Belgiumban következik, ahol kiderül, mekkora előrelépéseket sikerült megtenni a pattogás leküzdése terén.

„A tempónk jobb volt, mint vártuk. Úgy éreztem, hogy a tempó elég erős, de egy olyan pályán, mint a budapesti, nagyon nehéz előzni. Az első etap erős volt, akárcsak a második, és aztán az utolsó etapra döntenünk kellett, hogy kiállunk-e Lewisszal együtt és elvesszük a pozíciót Maxtól, vagy kint maradunk Maxszal. Mi úgy döntöttünk, hogy kiállunk, ami szerintem nem volt rossz döntés, de emiatt az utolsó etap nagyon nehéz volt, mert használt közepes keverékű gumikon voltam a pályán, amikor pedig Max odaért, már nagyon el voltak használódva” — mondta a Ferrari versenyzője a média, köztük az F1VILÁG.HU képviselőinek a Hungaroringen.

„Nehéz verseny volt, de megvolt a tempónk, ami jó. De ez azért nem tölt el elégedettséggel, mert ha a teljes képet nézzük, nagyon sok tempó hiányzott az időmérőn az ellenfeleinkhez képest. És egy ilyen pályán ennek meg is fizettük az árát.”

Leclerc azt mondja, annak ugyanakkor kifejezetten örül, hogy küzdeni tudtak a Mercedesszel a versenyen.

„Számítottunk arra, hogy nagyon közel leszünk hozzájuk, de úgy érzem, egy kis előnyben is voltunk, mert egy ilyen pályán a piszkos levegő nagyon meghatározó a hátul lévő autó számára, én viszont remekül tudtam követni az előttem lévőt. Szóval szerintem erős autónk volt.”

„Nem gondolom azt, hogy sokkal többet tehettünk volna a rajtpozícióinkat látva.”

Arra a kérdésre, hogy a McLarenhez képest mi az, amiben különösen nagy hátrányban vannak, Leclerc így felelt: „Az időmérős tempónk. Nagyon jó kört futottunk az időmérőn, különösen Carlos, szóval szerintem egyszerűen ekkora a hátrányunk. Ez lehet, hogy a pálya jellemzői miatt van így, de egy ilyen pályán 4 tizedes hátrányban vagyunk, és nem is volt sokkal több az autóban.”

„Ami Spát illeti, az egy valódi teszt lesz majd számunkra, mert az egy olyan pálya, ahol a problémáink a leginkább láthatóak lesznek Ott majd látni fogjuk, hogy sok még-e a tennivalónk, mielőtt megoldjuk a gondjainkat, vagy az erre a hétvégére hozott fejlesztések segítettek-e bennünket abban, hogy előre tudjunk lépni.”

Hirdetés

A Ferrari versenyzője, pontosan tudják, milyen irányba kell továbbhaladniuk az autó fejlesztése tekintetében.

„Értjük a dolgokat, kétségkívül jó irányba haladnak a dolgok, de a lényeg a mostani problémánkkal kapcsolatban az, hogy vagy van, vagy nincs. Így nagyon nehéz látni a fejlődést is— most leginkább a pattogásról beszélek. Nem az intenzitása a lényeg. Amikor van, akkor van. Teszünk lépéseket a helyes irányba, hogy ezek elegek-e, hogy ne legyen ilyen problémánk, abban még nem vagyok biztos. Arra számítok, hogy Spában újra gondot okozhat majd.”

Az F1VILÁG.HU ezt követően azt kérdezte Leclerc-től, mi az a körülmény, melyben a legjobban érzi magát a Ferrari SF-24-es kódjelű versenyautója.

„Azt gondolom, hogy minden körülmény ugyanolyan számunkra” — válaszolta lapunknak a Ferrari pilótája. „De ha egy tempósabb pályára érkezünk, akkor arra számítok, hogy egy kicsit jobban szenvedünk.”

„Amikor pattog az autó, az megmutatkozik a teljesítményben,  és kompromisszumokat is kell kötni. Még ha egy olyan pályára is érkezünk, ahol nem jellemző a pattogás, akkor is kompromisszumot kell kötni, hogy ne üsse fel a fejét — még akkor is, ha csak két gyors kanyar van. Szóval lehet, hogy nem tudunk mindent optimalizálni ezen problémák miatt.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!