Leclerc a közepes keverékű gumikkal vágott neki a vasárnapi versenynek, a virtuális biztonsági autós szakaszt kihasználva pedig Verstappennel ellentétben a bokszba hajtott, így időt nyert a címvédővel szemben. Amikor tehát a holland később ugyancsak kiállt kerékcserére, az élen találta magát.
A monacói pilóta viszont a második etapra is a közepes keveréket kapta, így biztosnak tűnt a kétkiállásos stratégia, miközben Verstappen a kemény keverékű gumikkal folytatta a versenyt – ennek ellenére pedig folyamatosan közeledett Leclerc felé. A tempókülönbség olyannyira szembetűnő volt, hogy a Ferrari pilótáját a futam egy pontján versenymérnöke, Xavier Marcos Padros arról kérdezte, mit szólna egy háromkiállásos stratégiához.
Ez potenciálisan azt jelenthette volna, hogy Leclerc egy újabb garnitúra közepes keverékű gumit kapott volna a verseny harmadik etapjára, majd a futam utolsó szakaszában feltették volna autójára a lágyakat – Leclerc azonban határozott nemmel felelt csapata kérdésére, így a Scuderia végül maradt a kétkiállásos taktikánál, és lényegében esélytelen maradt Verstappen Red Bulljával szemben.
Az F1Világ.hu a spielbergi verseny után arról kérdezte Leclerc-t, miért is mondott olyan határozottan nemet a stratégák felvetésére.
„Ó, hát azért, mert számomra egyértelmű volt, hogy ez nem egy háromkiállásos verseny! Legalábbis én így éreztem” – mondta a fiatal pilóta portálunk kérdésére kisebbfajta megdöbbenéssel a hangjában. „Nem tudom, mi volt a tervük a másik gumival, nem hinném, hogy ezt átbeszéltük a verseny előtt, szóval… Egyszerűen azért mondtam nemet, mert nem éreztem úgy, hogy ez a helyes döntés.”