Az eset annak kapcsán merült fel, hogy korábban a Red Bull versenyzőjét, Max Verstappent korábban közmunkára ítélték, miután káromkodott a Szingapúri Nagydíj előtti nyilatkozatai során — amelyet követően a holland versenyző bojkottálta az FIA sajtótájékoztatóit. A pilóták káromkodására vonatkozó szigorítás az FIA új kezdeményezésének része, az FIA elnöke, Mohammed Ben Sulayem korábban kifejtette, hogy a szabályozás célja a pilóták kifejezésmódjának szabályozása az FIA értékeinek védelme érdekében.
A vasárnapi versenyt követő sajtótájékoztatón Leclerc-t arról kérdezték, mi járt a fejében akkor, amikor a futam hajrájában a Lando Norrisszal való küzdelem hevében kis híján a falnak csapta autóját.
„Volt egy kis túlkormányzottságom, majd összeszedtem az autót, de a másik irányból megint túlkormányzott lett, és akkor azt mondtam, ‘b*ssza meg’.”
Leclerc aztán gyorsan észbe kapott és hozzátette: „Ó, bocsánat! Ó, ne, ó ne! Nem akarok csatlakozni Maxhoz!”
A sajtótájékoztató után az FIA médiadelegáltja hosszasan beszélgetett Leclerc-rel, aki ismét bocsánatot kért és megértette, miért került sor a figyelmeztetésre.
Az FIA szabálykönyvének 12.2.1k cikkelye alapján Leclerc megszeghette az előírásokat, amelyek tiltják azokat a „szavakat, tetteket vagy írásokat, amelyek erkölcsi sértést vagy kárt okoznak az FIA, annak szervei, tagjai vagy vezetői, illetve általánosan a motorsport és az FIA által védett értékek irányába”.
A sajtótájékoztató után az FIA médiadelegáltja köteles volt jelentést tenni az eset kapcsán az FIA sporthivatalnokainak és a versenybíráknak. A döntéshozók jelenleg egyeztetnek arról, hogy indítsanak-e hivatalos vizsgálatot Leclerc kijelentéseivel kapcsolatban.