A maranellói gárda még a Spanyol Nagydíjon vetett be egy vadonatúj padlólemezt, ami ugyan a leszorítóerő tekintetében a várt előrelépést hozta a csapatnak, azóta azonban a versenyzők sokat küszködnek azzal, hogy autójuk a tempós kanyarokban elkezd pattogni.
A probléma orvoslása érdekében a Magyar Nagydíjra már egy továbbfejlesztett padlólemezzel érkezett a Scuderia, ám a Hungaroringen eleve nem jellemző a pattogás, így ott nem feltétlenül kapott minden kérdésre választ a csapat. Leclerc ezért a hungaroringi versenyt követően azt mondta, az újítás nagy tesztje majd Belgiumban érkezik el.
A rutinos versenyző az esős időmérőn a 2. legjobb köridőt autózta, Max Verstappen rajtbüntetése után azonban megörökölte a pole-t. A kvalifikációt követően pedig megkérdezték arról, hogyan alakult a hétvégéjük a pattogás szempontjából.
„Szombaton rendben volt” — mondta Leclerc „De nyilvánvalóan nedves körülmények között ez mindig egy kicsit kisebb problémát jelent.”
„Pénteken kicsit jobban küszködtünk vele. De nem számítok arra, hogy ez a verseny során probléma lesz. Szóval ez pozitívum. De ha száraz lett volna az időmérő, akkor egy kicsit nagyobb küszködésre számítottam volna.”