Leclerc a 2. helyről vágott neki az interlagosi versenynek, és joggal bízott abban, hogy esélye lesz a dobogóért harcolni, reményei viszont hamar elszálltak: a pálya 6-os kanyarjában a gumifalnak csapódott a felvezető körben, és bár vissza tudott evickélni a pályára, végül kiállt. A 26 esztendős versenyző már a rádión hidraulikus problémára panaszkodott, kiesése után pedig részleteket is elárult a problémáról.
“Nagyon egyszerű, hogy mi is történt: elfordultam a 6-os kanyarban, minden rendben volt, és ahogy látható is, hirtelen szinte kicsúszott a kormány a kezeim közül, mivel elment a kormányszervo, szóval a kormány teljesen merevvé vált” – magyarázta a monacói versenyző. “Elmentem egyenesen, a motor pedig biztonsági okokból leállt, emiatt pedig blokkoltak a hátsó kerekek és megpördültem, majd a gumifalnak ütköztem.”
“Megpróbáltam újraindítani az autót, sikerült is, megtettem 20 métert, és ugyanez történt. Szóval ennyi volt.”
Leclerc hozzátette, korábban nem volt ilyen jellegű problémájuk, így derült égből villámcsapásként érte őt a meghibásodás: “Ez egy hirtelen felmerülő dolog volt, nem fordult elő korábban.”
Arra a kérdésre, hogy a történtek után hogyan próbálja meg “felszívni” magát a szezon utolsó két versenyére, Leclerc így válaszolt: “Nem tudom… Nem tudom… Nem tudom, mit tehetnék. Ezt a szezont el kell felejteni, volt jó néhány olyan verseny, ahol azt éreztem, ott vagyok a szeren, de ilyen-olyan okokból nem tudtam olyan eredményeket elérni, mint szerettem volna. A mai is egy ilyen volt. Nagy a frusztráció bennem jelenleg, ezen túl kell tennem magam, és az utolsó két versenyre kell fókuszálnom, amik még azért fontosak. Remélhetőleg Carlos [Sainz] jó versenyt fut ma, és folytathatjuk a harcot a Mercedesszel a konstruktőri versenyben. Ha nem, akkor várjuk a következő szezont.”