Leclerc elárulta, miért maradtak rejtve a Ferrari gyengeségei az időmérőkön - F1VILÁG.HU

Leclerc elárulta, miért maradtak rejtve a Ferrari gyengeségei az időmérőkön

HIRDETÉS
Egész egyszerűen nagyon szűk tartományban működött idén jól a Ferrari autója, ha pedig új abroncsok kerültek fel rá, azok el tudták rejteni az SF-23-as gyengeségeit — ezt mondta nemrég egy lapinterjúban Charles Leclerc.
Charles Leclerc, Ferrari
HIRDETÉS

A Ferrari meglehetősen hullámzó teljesítményt nyújtott 2023-ban: Leclerc ugyan 5 rajtelsőséget is szerzett az idény során, győznie egyszer sem sikerült. A Scuderia egyetlen diadalát csapattársa, Carlos Sainz aratta még a Szingapúri Nagydíjon. Jellemző volt idén, hogy a Ferrari SF-23-as versenygépe egy körön, az időmérőn jól szerepelt, a versenyen azonban képtelen volt tartani az ellenfelek tempóját. Erről most a csapat monacói versenyzője árult el néhány részletet.

„Amikor új abroncsaink vannak az időmérőn, a gumikból származó extra tapadás kompenzálja az autó gyengeségeit” — idézi Leclerc szavait az Auto Motor und Sport című német lap. „Amint a gumik elkezdenek elhasználódni és veszítünk a tapadásból, és sok üzemanyag van az autóban, elkezdődnek a problémák.”

„Ha pedig forgalomban vezetünk, a szél felerősödik, vagy változnak a hőmérsékletek, ezek a gyengeségek még nyilvánvalóbbá válnak. És nagyon nehéz lesz vezetni az autót. A mi esetünkben az új abroncsok elrejtik a gyenge pontokat, amik amúgy lelassítanának bennünket. A Red Bull esetében kevésbé ez a helyzet.”

Leclerc szerint 2024-re mindenképpen előrébb kell lépniük abban, hogy versenyautójuk szélesebb tartományon belül tudjon működni.

„Ahogy mondtam, nagyon szűk az a tartomány, melyben jól működik az autónk. Vegyük például a Mexikói Nagydíjat: nagyon gyorsak voltunk a közepes keverékű gumikkal, de amit a keményekre váltottunk, semmi sem működött.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!