Ahogyan arról nemrég az F1Világ.hu is beszámolt, Leclerc a hétvégi Emilia-Romagna Nagydíjon már nem Marcos oldalán dolgozik majd, hanem a versenymérnöki feladatokat az eddig teljesítménymérnökként tevékenykedő Bryan Bozzi látja el. A Ferrari csupán annyit közölt, Xavi Marcos marad a vállalatnál, ám új pozícióban folytatja tevékenykedését.
Olasz médiajelentések szerint nem véletlen, hogy Leclerc szezon közben kap új versenymérnököt: a La Repubblica című lap értesülései szerint többször fordult elő az elmúlt években az, hogy a monacói versenyző nem volt teljesen megelégedve azzal, ahogy a versenye alakult.
“Úgy tűnik, hogy volt némi feszültség kettejük között, mint tavaly, Austinban, amikor a kormányt csapkodta” – írta a lap, emlékeztetve arra az esetre, amikor a Ferrari nagyon eltaktikázta Leclerc versenyét, aki a pole-ból indult a 2023-as Amerikai Nagydíjon.
A lap hozzáteszi: “Idén, Kínában is volt egy félreértés kettejük között, amikor Marcos javasolta Leclerc-nek, hogy a sanghaji pálya bizonyos részein használja az eredeti ívet. Leclerc némi zavarodottsággal reagált, nem értette, mit kért tőle a mérnöke.”
A La Gazzetta dello Sport szakírója, Savl Sardina úgy fogalmazott, “számos szurkoló kritizált bizonyos kommunikációkat a nehézségek közepette, illetve azt, hogy Marcos esetében látszólag hiányzott a reaktivitás képessége a kulcsmomentumokban”.
Leclerc egyébként közösségi oldalán mondott köszönetet Marcosnak: “Annyi éven át dolgoztunk együtt, az első pole-om, az első győzelmem is veled szereztem, és melletted teljesítettem első évemet a Ferrarinál, mindig ki tudtak hozni belőlem a jobbat azzal, hogy annyira keményen hajtottál, nem számított, milyen helyzetben is voltunk. Köszönök mindent és sok szerencsét az új kalandokhoz a jövőben.”