Leclerc a pole pozícióból vághatott neki a vasárnapi, azeri versenynek, Oscar Piastri azonban a verseny 20. körében egy bátor manőverrel megelőzte őt. A Ferrari monacói versenyzője nem aggódott túlzottan emiatt, azt gondolta ugyanis, képes lesz visszaelőzni az ausztrál pilótát a verseny egy későbbi szakaszában. Csakhogy nem így lett, Piastri parádésan védekezett, és végül megnyerte a versenyt.
Csak a futam után kezdtek el terjedni azok a felvételek, melyek szerint a McLaren egy trükkös hátsó szárnyat használt Bakuban: a DRS zárt állásakor a hátsó szárny fő terelőlapja nagy tempónál felhajlott, a trükkel pedig a McLaren feltehetően 3-4 km/órával is növelni tudta autója végsebességét. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) csütörtökön közölte, szabálytalannak semmiképpen nem szabálytalan a csapat megoldása, hiszen az autó korábban átment a szigorú technikai ellenőrzéseken, de nem kizárt, hogy egy technikai direktíva révén a jövőben betiltják majd annak használatát.
Charles Leclerc a Szingapúri Nagydíj helyszínén dicsérte Piastrit remek teljesítménye miatt, ugyanakkor rámutatott, nem számítottak arra, hogy DRS nélkül ennyire erős lesz a McLarenek végsebessége.
„Remek manőver volt. Azonban, ahogy mondtam, amikor láttam, hogy belülről támad, tudtam, hogy ott van. Tisztában voltam vele, hogy ez egy lehetőség számára, hogy megelőzzön, de nem aggódtam jobban emiatt” — magyarázta a monacói versenyző.
„Tudtam, hogy átveheti a vezetést, de azt is tudtam, hogy a gumik melegítésének elején járok, és nem akartam erőltetni, ezért nem akartam ostobán védekezni. Viszont tévedtem, mert nyilvánvalóan az ő végsebessége nagyon-nagyon erős volt, és aztán nem volt lehetőségem visszaelőzni.”
„Nem hiszem, hogy a támadásoknál bármit is jobban csinálhattam volna. Viszont védekezhettem volna jobban. De nem tudtam, mennyire gyorsak lesznek az egyenesekben ezután.”
Leclerc hozzátette, házon belül természetesen beszéltek a McLaren trükkös megoldásáról, Fred Vasseur csapatfőnök pedig kétségkívül konzultál is azzal kapcsolatban az FIA-val.
„Igen, egyértelműen folytattunk már párbeszédet erről” – mondta, amikor megkérdezték a McLaren hátsó szárnyával kapcsolatos gondolatairól. „Azt hiszem, Fred részletesebben foglalkozik majd ezzel a kérdéssel, de amit hallottam, az finoman szólva is ellentmondásos. Szóval, igen. Itt lezárom a dolgot, és hagyom, hogy Fred bővebben kifejtse.”