Leclerc a 4. helyről rajtolt a Ferrari hazai versenyén, és miközben a McLarenek két kerékcserével teljesítették a távot, a monacói pilóta az élen találta magát – és mivel ő nem állt ki másodszor a bokszba, végül megnyerte a versenyt Oscar Piastri és Lando Norris előtt.
A Ferrari versenyzője nem először tudott győzni Monzában, hiszen 2019-ben is nyerni tudott a Scuderia hazájában. A vasárnapi diadalt követően viszont azt mondta, ez a győzelem is ugyanolyan édes, mint az első volt.
„Pont olyan édes, mint a 2019-es győzelem” – mondta a versenyt követően a Ferrari versenyzője. „Azt hittem, hogy az első mindig különlegesebb lesz, ha valaha is lesz egy második, de valójában ez nem így van. A második győzelem ugyanolyan különleges érzés.”
„Ma nem számítottam rá, hogy így fog alakulni a verseny. Azt hittem, hogy kicsit nehezebben fogunk boldogulni a McLarenhez képest, de a Mercedeshez képest is, amely pénteken nagyon jó tempót mutatott. Azonban néhány kör után láttam és éreztem, hogy az autó jó állapotban van. Oscar talán egy kicsit gyorsabb volt. Lando tempóját nehéz volt megítélni, mivel mögöttünk volt. Aztán amikor megkaptuk az alávágást, azt gondoltam, hogy talán itt veszítjük el a győzelmet. De amikor mindketten a bokszba hajtottak, valójában elég sok első tapadást nyertem, mivel szabad volt előttem a pálya. És mivel utolsó autóként nem volt sok veszítenivalóm az egykiállásos taktikával, megpróbáltuk.”
Leclerc hozzátette, a győzelem kulcsa a stratégia mellett kétségkívül a jó gumikezelés volt – ami komoly kihívást jelentett a monzai hétvégén.
„Nagyon, nagyon jó munkát végeztünk az első bal gumi kezelésében, ami mindenki számára nagyon nehéz volt. Sok szemcsésedés volt az első gumival, de sikerült visszanyernünk a tapadást. Ez segített abban, hogy ma nyerjünk. Az, hogy ezen a hétvégén – ami nagyon fárasztó volt – a dobogón állhattam a tifosi előtt… Hihetetlen érzés Ferrarival versenyezni Monzában, de egyben nagyon kimerítő is. És itt nyerni rendkívül különleges.”
„A verseny előtt, ha megkérdeztek volna, az egykiállásos taktika volt az, amit mindenképpen szerettem volna alkalmazni. Tíz kör után úgy gondoltuk, hogy a Red Bull elkezdett küszködni az bal első gumival a kemény keveréken. Itt kezdtünk kételkedni az egykiállásos taktikában. Azt gondoltuk, hogy sokkal nehezebb lesz, mert azt hittük, hogy a kemény gumi nehezebben bírja majd a végéig. Azonban amint felraktam, még mindig úgy gondoltam, hogy ez egy lehetséges taktika.”
„Különösen akkor, amikor Oscar két-három körrel később kiállt. Úgy éreztem, hogy több tapadásom van, mivel nem volt autó előttem, különösen az első gumikon, és ekkor kezdtem igazán hinni abban, hogy az egykiállásos taktika működhet.”
Leclerc idén másodszor tudott nyerni a Forma-1-ben, hiszen még tavasszal hazai versenyén, Monacóban is győzni tudott – azt követően azonban nehéz időszak következett a Ferrari számára. Most épp ezért nyilatkozik kicsit óvatosabban a továbbiakról.
„Óvatosnak kell lennünk. Monaco után szerintem az idény négy legrosszabb versenyét teljesítettük, mert Monaco annyira specifikus volt az autónkhoz abban az időben. Monza is egy nagyon specifikus és különleges pálya. Sok az egyenes, kevés a kanyar. Erre a pályára is volt egy hátsó szárnyunk, ami segített ma nyerni. Volt egy másik fejlesztésünk is, ami szerintem közelebb hozott minket a McLarenhez, de nem hiszem, hogy ez elég ahhoz, hogy az év hátralévő részében mi legyünk az autó, amit meg kell verni a többi pályán. Szerintem még mindig sok munka vár ránk, de nagyon boldog vagyok, hogy itt nyertem Olaszországban.”