Leclerc merész stratégiával nyerte az Olasz Nagydíjat a McLarenek előtt! - F1VILÁG.HU

Leclerc merész stratégiával nyerte az Olasz Nagydíjat a McLarenek előtt!

HIRDETÉS
Parádés győzelmet szerzett a Ferrari hazai versenyén, Monzában Charles Leclerc, aki egy egykiállásos stratégiával utasította maga mögé a McLaren versenyzőit, Oscar Piastrit és Lando Norrist.
Charles Leclerc, Ferrari

A Forma-1 mezőnyét nyárias idő fogadta Monzában: a 33°C-os levegőhőmérséklet mellé közel 55°C-os aszfalt társult, igaz, az előrejelzések alapján lehetett némi esőre számítani. A top 10-ből mindenki a közepes keverékű abroncsokkal vágott neki a versenynek, a 7. és 8. helyekről rajtoló Red Bullok azonban a kemény keverékkel kezdték a futamot.

A pole pozícióból a McLaren ifjú titánja, Lando Norris rajtolhatott, mellőle Oscar Piastri várta a piros lámpák kialvását. A két McLarent George Russell, Charles Leclerc, Carlos Sainz és Lewis Hamilton követte.

A RAJT

A rajtot jól kapta el Norris, és bár nagyot csatázott az első kanyarig Piastrival és Russell-lel, megtartotta a vezetést. Az 1-es kanyar féktávján Russell hibázott, a menekülőutat kellett választania, és csak a 7. helyen tudott visszacsatlakozni. A második lassítóban aztán Piastri kívülről kezdte el támadni Norrist, és egy nagyon agresszív manőverrel el is ment a brit mellett. Ezt kihasználva megérkezett Leclerc is, aki szintén elment Norris mellett.

A rajt utáni pillanatok | Fotó: Tóth Zsombor

A 7. helyről rajtoló Verstappen egy helyet tudott javítani, hiszen ő is el tudott menni a nyitókörben hibázó Russell mellett. Csapattársa, Perez maradt a 8. helyen a verseny elején. A 10. körben Pereznek aztán sikerült elmennie George Russell sérült autója mellett, így a mexikói a 7. helyen folytathatta. Russell végül a bokszba hajtott, kapott egy új orrkúpot, és persze a Pirelli kemény keverékű abroncsait. 10,5 másodperc alatt oldották meg a feladatot a Mercedes szerelői.

Az élen Piastri magabiztosan tartotta pozícióját, ám Leclerc folyamatosan lőtávolon belül volt mögötte. A Ferrarin aztán valószínűleg elkezdtek szemcsésedni az abroncsok, a 12. kör környékén ugyanis elkezdett lemaradni Piastriról. A McLaren aztán agresszív stratégiára váltott Norris esetében: a 14. kör végén a bokszba hívták kemény keverékű gumikért. A következő körben aztán érkezett Leclerc is, a McLaren elévágási kísérlete pedig jól működött, mert Norris végül a monacói elé tudott kerülni.

A 16. kör végén Piastri is megérkezett a bokszba, az ausztrál pilóta pedig simán visszajött csapattársa elé. Az élre ekkor a kerékcserével még adós Sainz került, őt az alternatív stratégiával versenyző Red Bullok követték. Sainz végül a 19. kör végén állt ki, a spanyol Leclerc mögé, a 6. helyre jött vissza. A 22. kör végén Verstappen is a bokszba hajtott. A holland kerékcseréje nem sikerült jól, 4 másodperces is bukott.

A kerékcserék után Piastri igyekezett ellépni Norristól, a McLaren vezetősége pedig közölte, hogy a „papaya-szabályok” szerint harcolhatnak egymással – ez Andrea Stella csapatfőnök korábbi elmondása szerint annyit jelent, hogy nagyon kell vigyázniuk egymásra.

A 32. kör környékén Norris elkezdett küszködni a gumikkal, Leclerc meg is érkezett rá. A monacói DRS-távolságon belülre került! A McLaren ki is hívta a bokszba Norris, egy újabb szett kemény keverékű gumit kapott. A 38. körben Piastri is megejtette második kiállását, így a két Ferrari került az élre. Norris közben a pályán megelőzte Verstappent, aki nem sokkal ezután újra a bokszba hajtott.

Hirdetés

Miközben nyilvánvalóvá vált, hogy a Ferrari megpróbálja egy kerékcserével teljesíteni a távot, Piastrinak rá kellett kapcsolnia, hogy a pályán próbálja megelőzni a tűzpiros versenygépeket. A 45. körben utolérte Sainzot, és viszonylag simán el is ment mellette, ám 7 körrel a vége előtt a lemaradása még 11 másodperc volt Leclerc-hez képest.

LECLERC KITARTOTT, LENYOMTA A McLARENEKET!

A McLarenek óriási hajrát futottak a végén, Leclerc azonban nagyon konstans teljesítményt nyújtott, és működésre bírta a Ferrari egykiállásos stratégiáját! A monacói versenyző idei második győzelmét szerezte, maga mögött tartva a győzelemre remek esélyekkel pályázó Oscar Piastrit és Lando Norrist.

A Ferrari másik versenyzője, Carlos Sainz végül a 4. helyen futott be Lewis Hamiltont megelőzve, míg a világbajnoki éllovas Max Verstappen csak 6. lett Monzában. A Mercedesek nem tudták jó eredményekre váltani a remek tempót, a 3. helyről induló George Russell csak hetedikként futott be. Pontot szerzett még Monzában Sergio Perez, Alex Albon és Kevin Magnussen is.

A Forma-1-es világbajnokság két hét múlva folytatódik az Azeri Nagydíjjal.

Az Olasz Nagydíj végeredménye:

Poz.#VersenyzőCsapatKörökKül.
116Charles LeclercFerrari531:14:40.727
281Oscar PiastriMcLaren Mercedes53+2.664s
34Lando NorrisMcLaren Mercedes53+6.153s
455Carlos SainzFerrari53+15.621s
544Lewis HamiltonMercedes53+22.820s
61Max VerstappenRed Bull Racing Honda RBPT53+37.932s
763George RussellMercedes53+39.715s
811Sergio PerezRed Bull Racing Honda RBPT53+54.148s
923Alexander AlbonWilliams Mercedes53+67.456s
1020Kevin MagnussenHaas Ferrari53+68.302s
1114Fernando AlonsoAston Martin Aramco Mercedes53+68.495s
1243Franco ColapintoWilliams Mercedes53+81.308s
133Daniel RicciardoRB Honda RBPT53+93.452s
1431Esteban OconAlpine Renault52+1 lap
1510Pierre GaslyAlpine Renault52+1 lap
1677Valtteri BottasKick Sauber Ferrari52+1 lap
1727Nico HulkenbergHaas Ferrari52+1 lap
1824Zhou GuanyuKick Sauber Ferrari52+1 lap
1918Lance StrollAston Martin Aramco Mercedes52+1 lap
NC22Yuki TsunodaRB Honda RBPT7DNF

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Leclerc merész stratégiával nyerte az Olasz Nagydíjat a McLarenek előtt!
Russell-show és címvédés Vegasban, Sainz megúszta büntetés nélkül – Nézd meg vlogsorozatunk legújabb epizódját!
Verstappen bevallotta, megfordult a fejében a csapatváltás
Marko: Ha Perez jól teljesítene, ismét nagy előnyben lennénk…
Interjú a bajnokkal: Verstappen a nehézségekről, a csapatváltásról, és a 2025-ös évről

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!