A Ferrari versenyzője csak a 9. helyről rajtolhatott az éjszakai versenyen, miután nem tudott értékelhető kört futni a szombati kvalifikáción. Leclerc tegnap azt mondta, a gumimelegítő paplanok hibája miatt nem voltak üzemi hőmérsékleten a gumik, ezért nem tudott versenyképes lenne.
A monacói pilóta a vasárnapi verseny első felében sokáig Nico Hülkenberg és Fernando Alonso mögött autózott, ám amint kiálltak előle a bokszba, rá tudott kapcsolni, és végül az 5. helyen ért célba a fizikailag igazán megterhelő versenyen. Leclerc-t a futam után arról kérdezték, mennyire volt nehéz az óriási hőség és páratartalom közepette 62 körön át versenyezni.
„Kemény volt, határozottan nehéz” — mondta az F1TV-nek nyilatkozva a Ferrari versenyzője a leintés után. „Nagyon-nagyon meleg volt, de épp az imént épp arról beszélgettünk Estebannal [Ocon], hogy vezetés közben az ember nem érzi — nem érzi magát fáradtnak, nem érzi, hogy meleg van. Az ember persze tudja, hogy hosszú verseny lesz, féltávnál pedig úgy voltam vele, hogy oké, még a fele hátravan, kemény lesz, de valójában nincs idő ezen gondolkodni.”
„A borzasztó része az, amikor elkezdesz lehűlni a kockás zászló után. Ilyenkor felszabadul a feszültség, és amikor ki kell szállni az autóból, úgy érzed, hogy rögtön elájulsz. Szóval elég nehéz, mivel nincs elég vizünk, amit nehéz kezelni, de mondom, addig nem érzi az ember, amíg le nem nyugszanak a kedélyek.”
„Azt mindenki tudja, milyen fókuszálni. Ha az ember dolgozik, akkor is fókuszál, de a mi sportunkkal kapcsolatban az a nagyon specifikus dolog, hogy az adrenalin és a fókusz keveredik, és az adrenalin valószínűleg sokat átvállal abból, amit érzel egy verseny közben fizikailag. Nem sokat gondolkodsz rajta, mert a pillanat hevében más dolgokra kell fókuszálnod, és tele vagy adrenalinnal, mert őrületes sebességgel mész a falak között, így nem engedhetsz magadnak hibákat. És ilyenkor egyszerűen nem gondolsz arra, fizikailag milyen nehéz.”
Leclerc aztán kitért a teljesítményre is: úgy érzi, remek versenyt futottak, ám az elszúrt időmérőnek megfizették az árát Szingapúrban.
„Az első etap frusztráló volt, mert sokáig kellett Fernando és Nico mögött autóznom, és türelmesnek kellett lenne, mire végre kikerültek az utamból. Amint aztán nyomhattuk, a tempó megvolt, a keményeken is igazán jó volt a sebességünk, így meg tudtunk előzni néhány ellenfelet. Nagyon jó tempónk volt, de túl késő volt már” — magyarázta a monacói.
„Egy kicsit csalódott vagyok a tegnapi napunk miatt — és itt most vissza kell utalnom néhány mondatomra, amit az időmérő után mondtam, mert azt állítottam, hogy a gumik nem voltak a megfelelő tartományban. Valóban, nem voltak a tartományban, nem olyanok voltak, mint kellett volna, de ez megesik egy időmérőn elég gyakran. A fő probléma valójában az volt, hogy elmentem egyenesen az 1-es kanyarban, és átléptem a pálya határait, szóval feltehetően engem kell okolni a szombat miatt.”
„De úgy érzem, most sikerült maximalizálnunk mindent a versenyen. Nagyon jó verseny futottunk, nem gondolom, hogy volt bármiféle hiba is a részünkről — de megfizettük a rossz időmérőért.”
A Ferrari jelenleg a konstruktőri tabella 3. helyét foglalja el, a maranellóiak hátránya jelenleg 75 pont a listavezető McLarennel szemben hat versennyel a bajnokság vége előtt.
„Igen, harcban vagyunk, de egy mesterlövész-puska van nálunk — momentán túl messze vagyunk!” — mondta nevetve Leclerc. „Kemény munkára van szükség. Tényleg azt érzem, hogy nem szabad túlságosan elszállnunk most. Három olyan pályán voltunk most, melyek igazán feküdtek az autónknak, és azt gondolom, hogy most a McLaren és a Red Bull vissza fogja nyerni megszokott tempóját. Szóval nehéz lesz megszerezni a konstruktőri címet, de ott leszünk, ha lehetőség kínálkozik.”