Leclerc-t és Lando Norrist magukhoz hívatták a felügyelők az időmérő edzés leintését követően, ugyanis felmerült a gyanú, hogy a monacói pilóta akadályozta a McLarent annak utolsó gyorskörén, a Q3-ban.
Miután mindkét pilótát meghallgatták, a felügyelők megerősítve érezték álláspontjukat és három rajthelyes büntetést róttak ki Leclerc-re, noha elismerték, hogy a ferraris előtt nem sok lehetőség maradt a reagálásra, miután csapata későn tájékoztatta őt a mögötte érkező gyorsabb autóról. Az incidens ugyanis az alagútban történt, ahol Leclerc nem tudott volna biztonságosan félrehúzódni.
„A versenyzők egyetértettek abban, hogy Leclerc nem sok mindent tehetett volna annak érdekében, hogy elkerülje Norris feltartását, figyelembe véve a beszűrődő fényt és a félrehúzódás nehézségét az alagútban. A felügyelők megállapítása szerint Leclerc észszerűen reagált a kék zászlóra, ám ezen a ponton már túl késő volt. A csapatrádió meghallgatásából azonban kiderül, hogy a csapat elmulasztotta értesíteni őt Norris érkezéséről, amíg már közvetlenül mögötte nem volt” – áll a hivatalos magyarázatban.
Leclerc tehát a három rajthelyes büntetés értelmében a hatodik pozícióba sorolódik vissza a vasárnapi futamra, ezzel pedig Esteban Ocon, Carlos Sainz és Lewis Hamilton léphetnek előre egy-egy helyezést.
Az időmérő edzés másik vizsgált ügyében is ítéletet hirdettek a felügyelők: Lance Strollt amiatt vizsgálták, mert elmulasztott megállni a mérlegelésnél, amikor kigyulladt számára az erre felszólító jelzés a bokszutcába való belépéskor a Q2 során. Az Aston Martin szerelői azonban visszatolták a mérőállomásra az autót, és az FIA illetékesei ezt elfogadták mentségként, így a 14 pozícióba kvalifikált kanadai nem kapott büntetést.