A Ferrari eleve sokat küszködött Hollandiában autójának egyensúlyával, a nehéz körülmények pedig csak még jobban megnehezítették a csapat dolgát. Leclerc a verseny elején sok időt veszített, miután a szerelők nem álltak készen az intermediate-abroncsokkal, összességében viszont a monacói úgy gondolja, többet nyertek a korai kiállással, mint amennyit veszítettek.
„Nagyon nehéz volt a helyzet. Néhány esőcseppre számítottunk, de ekkora esőre nem” – magyarázta a monacói. Az utolsó kanyarhoz közeledve láttam, mekkora eső van, szóval az utolsó pillanatban a kiállás mellett döntöttem. Veszítettünk némi időt a kiállásnál, de összességében jó munka volt, mert többet nyertünk vele, mint amennyit veszítettünk.”
„Nyilvánvalóan optimalizálhattuk volna jobban, a srácok készen állhattak volna korábban.”
Leclerc aztán később Lando Norrisszal ütközött össze, ami miatt autójának első szárnya és padlólemeze is megsérült. Végül kénytelen volt kiállni. Arra a kérdésre, hogy a padlólemez sérülése miatt mennyire volt nehéz vezetni a Ferrarit, Leclerc így felelt: „Rettentő nehéz volt. Több mint 60 pontnyi leszorítóerőt veszítettünk, ami már egy más kategória, szóval nagyon nehéznek ígérkezett.”
„Lehetett volna jobb napunk is, de nem igazán tudok mit mondani. Egy frusztráló és rettentően nehéz verseny volt. Az egyensúly miatt eleve nagyon nehéz volt a hétvége. Kiábrándító. Remélem, hogy Monzában jó versenyünk lehet.”