A monacói versenyző jó eséllyel pályázott az első rajtsorra a szombati kvalifikáción, végül azonban nem tudott értékelhető köridőt futni a Q3-ban, így csak a 9. helyről kezdheti meg a vasárnapi versenyt. Leclerc az időmérőt követően újságíróknak nyilatkozva beszélt arról, a gumimelegítő paplanokkal lehetett probléma, az első abroncsai ugyanis nem voltak üzemi hőmérsékleten — emiatt pedig képtelen volt jó teljesítményt nyújtani.
„A Q1 és a Q2 jól ment, és a harmadik edzés után — ami rosszul sikerült — újra reménykedtem” – árulta el a Ferrari pilótája. „De aztán kimentem a bokszból a Q3-ra, és az első gumik sokkal hidegebbek voltak.”
„Egész hétvégén rengeteg előkészületet végzünk, hogy ez az egy kör a kvalifikáción jól sikerüljön, hiszen tudjuk, hogy ugyanolyan fontos, mint Monacóban. És aztán kijövünk a bokszból, és az első gumik túl hidegek voltak. Ez pedig az egész hétvégénket rossz helyzetbe hozta.”
„Még nem tudjuk pontosan, mi volt a probléma, de az biztos, hogy hideg első gumikon kezdtük meg a kört, blokkoltak az első kerekek az 1-es kanyarban, és ennyi volt. Soha nem jött meg az a tapadást elöl, amit szerettem volna.”
„Még a harmadik edzés után is arra számítottunk, hogy erős időmérőnk lesz. Az első két szakasz (Q1 és Q2) is igazolta, hogy megvan a tempónk egy jó eredményhez. Aztán mindent kidobtunk a kukába a Q3-ban a gumihőmérséklet-problémával. Ezt ki kell vizsgálnunk.”
Leclerc utolsó gyorsköre kezdetén áthajtott a 2-es kanyar rázókövén, ami végül a köre törléséhez vezetett. Ezt követően kérdezte meg a rádión miért volt „mínusz 10” az első abroncsok helyzete a kör elején, a monacói azonban az ezzel kapcsolatos kérdésre nem kívánta részletezni, hogy az említett érték ez a hőmérséklet-különbség volt-e, amit a kijelzőjén látott.
„Nem akarok belemenni a számok részleteibe, nem pontosan ez volt a helyzet” – mondta. „De nyilvánvalóan itt arról beszélünk, hogy egy-két fok elég ahhoz, hogy minden jól vagy teljesen rosszul menjen. Ez pedig ennél több volt. Nem lehetett semmit tenni. Szerintem jó helyzetben voltunk, versenyképesek voltunk, úgy gondolom, hogy jól dolgoztunk. De nem tudom, mi történt a kivezető körömön, mert onnantól kezdve minden elromlott.”
Amikor arról kérdezték, milyen eredményt érhetett volna el a hőmérsékleti problémák nélkül, Leclerc egyszerűen csak annyit válaszolt: „Talán a 2. helyet”.
A FERRARI-FŐNÖK CÁFOL
A Ferrari csapatfőnöke, Fred Vasseur ugyanakkor az olasz Sky televíziónak azt mondta, hogy Leclerc a bokszutcából kijövet veszítette el a megfelelő gumihőmérsékletet, mert az autók előtte lassan haladtak.
„Beszélnem kell Charles-szal erről, mert úgy gondolom, hogy megfelelő hőmérsékleten kezdte meg a kört” – mondta Vasseur. „De mivel senki sem akart elsőként kijönni és megkezdeni a kört, egy kicsit tovább várakoztunk a bokszban, és ebben a szakaszban veszítettünk egy kis hőmérsékletet a gumikon. De ő egy kicsit jobban nyomta, és visszajött a megfelelő hőmérsékletre a kör kezdete előtt.”
Szeretnéd izgalmasabbá tenni a Forma-1-es küzdelmeket? Kattints ide, lépj be vagy regisztrálj a TippmixPro rendszerébe, és tedd meg a téteket! Szerinted ki lesz a győztes?