Leclerc és a Ferrari tavaly pazar formában kezdte az idényt, az évad során azonban számos műszaki probléma hátráltatta őket, ráadásul egyéni- és csapathibák is hozzájárultak ahhoz, hogy végül alulmaradtak a Red Bull-lal és Max Verstappennel szemben.
A Ferrarinál komoly változások történtek a télen, hiszen Mattia Binotto csapatfőnök helyét Fred Vasseur vette át, ráadásul az istálló stratégiai főnökét is leváltotta a bajnoki nyitány előtt. Leclerc az F1 Beyond The Grid című podcastjében beszélt arról, mi volt az oka annak, hogy tavaly év közben egész egyszerűen visszaesett a teljesítményük a Red Bulléhoz képest.
„Nos, több dolog kombinációja miatt történt. Először is, elég sok megbízhatósági problémánk volt. Aztán volt néhány stratégiai hibánk is, ami miatt ugyancsak sok pontot veszítettünk. A Paul Ricardon pedig én követtem el egy hibát, és buktam el 25 pontot – mivel biztos vagyok abban, hogy megnyerhettük volna azt a versenyt” – magyarázta a Ferrari versenyzője. „Szóval összességében elveszítettük az utat egy kicsit ezek miatt, az évad második felében pedig sajnos nem voltunk annyira versenyképesek, mint a Red Bull.”
„És ez olyasvalami, amit kielemeztünk, és próbáljuk megoldani azokat a gyengeségeket, amik voltak a tavalyi autóval, hogy javítani tudjunk a teljesítményen. De szerintem ez teljesen normális dolog. Az ember mindig próbál javítani a teljesítményén abban, amit csinál. A többi pedig olyan probléma volt, amit próbáltunk megoldani az idei évre, ezek közé tartozik a megbízhatóság is. Biztos vagyok benne, hogy az idén már jobb lesz. És ugye voltak stratégiai hibák is bizonyos pillanatokban. De ezeket próbáltuk megoldani, kielemeztük a tavalyi rossz versenyeinket, és személy szerint én is próbálok előre lépni. Mindig próbáljuk a határokat feszegetni – de úgy, hogy kevesebbet hibázzunk.”
Leclerc hozzátette, szerinte a szezon első felében nagyon ütőképes autója volt a Ferrarinak az elmúlt évben, tény viszont, hogy az idény során lemaradtak a Red Bulltól.
„A szezon elején, az idény első felében nagyon versenyképes autón volt. Szóval az, hogy gyengébbek voltunk a Red Bullnál, nem kifogás a hibákra az évad elején. De az idény második felében valóban ez volt a helyzet, a gumidegradáció pedig hangsúlyosabban volt amiatt, hogy egyszerűen nem voltunk annyira gyorsak, mint az idény első részeiben.”
A Ferrari pilótáját természetesen arról is megkérdezték, kik lesznek a legfőbb riválisai a 2023-as szezonban.
„Meggyőződésem, hogy a Mercedes harcban lesz. És nagyon sok jó dolgot hallottam a téli szünetben az Aston Martinről is – de majd meglátjuk. Az első tesztnapon is gyorsak voltak, de nem tudhatjuk, mennyi üzemanyaggal köröztek, milyen motormódokat használtak – nem sok mindent tudunk. Szóval nagyon nehéz most kommentálni ezt.”
„Ami azt illeti, imádnám, ha egy olyan bajnokságunk lenne, ahol mind a 10 csapat harcol – vagy legalább esélye van a győzelemre. A Forma-2-ben így volt. A Forma-3-ban szintúgy. És ez lenyűgöző, mert a versenyző jelentheti azt az apró kis különbséget. Amikor átlépsz egy határt, megfizeted az árát. Tavaly, ha egy rossz kört futottam az időmérőn, talán a 4. helyen végeztem Carlos és a Red Bullok mögött. Amikor viszont mindenki nagyon közel van egymáshoz, nem ekkora árat fizetsz: ha elkövetsz egy apró hibát az időmérőn, az első helyről a 10. vagy 11. pozícióba csúszol vissza, ami szerintem izgalmasabb.”