Sainz azért nem tudott rajthoz állni Dohában, mert nem sokkal a verseny előtt a Ferrari felfedezett egy technikai problémát autójának üzemanyagrendszerében – az olasz istálló így végül csak Leclerc-re támaszkodhatott az 57 körös verseny során. A monacói versenyzőt végül az 5. helyen intette le a kockás zászló, és bár úgy érzi, a legtöbbet hozták ki lehetőségeikből, természetesen nem elégedett az eredménnyel.
„Elégedett nem vagyok, mert ha azt nézzük, hogy George-ot (Russell) az 1-es kanyarban kiütötték, és végül mégis a 4. helyen tudott célba érni… A Mercedes tempója meglepetést okozott számunkra. A mi esetünkben egy kicsit a károk minimalizálásáról szólt a történet, miután Carlos sajnos nem tudott elindulni a versenyen” – magyarázta a monacói versenyző.
„Összességében azt gondolom, maximalizáltuk a lehetőségeinket. A McLarent esélyünk sem volt elkapni, és szerintem George sem nyomta annyira, mint amennyire nyomhatta volna. A végén a pályahatárokat feszegettem, egy kicsit több kockázatot vállaltam.”
„Számítottunk arra, hogy a McLaren erős lesz, de arra nem, hogy ennyire. A Mercedes is erős tempóval rukkolt elő. Fizikailag ez volt pályafutásom legkeményebb versenye, ehhez számos dolog hozzájárult: a magas hőmérséklet, a három kerékcsere – ami miatt minden egyes kör szinte időmérős kör volt, ezáltal pedig nagyobb erőhatások is értek bennünket a kanyarokban.”
Arra a kérdésre, hogy továbbra is versenyben lehetnek-e a Mercedesszel szemben a konstruktőri 2. helyért, Leclerc így felelt: „Igen, lesz még öt verseny, ezek némelyike jól sikerül majd, és lesznek olyanok is, melyeken jobban küszködünk. Remélhetőleg a következő futamokon jobban alakulnak majd a dolgaink.”
A Ferrari hátránya 28 pontra nőtt a Mercedesszel szemben a konstruktőri versenyben.