Saját csapatán kívül még legalább két Forma-1-es istállót ellátna motorjaival 2014-ben is a Ferrari.
Saját csapatán kívül még legalább két Forma-1-es istállót ellátna motorjaival 2014-ben is a Ferrari.
A királykategória mezőnye jövőre már a jelenlegi V8-as erőforrások helyett 1,6 literes V6-os turbómotorokat használ majd.
A Ferrari jelenleg két további istállót, a Saubet és a Toro Rossót látja el motorjaival, utóbbi csapat azonban jövőre már a Renault aggregátorait használná.
A Ferrari motorrészlegének vezetője, Luca Marmorini az Autosportnak nyilatkozva a minap kifejtette, számukra nagyon fontos volna, hogy legalább három istálló használja motorjaikat a Forma-1-ben – ennek ugyanis különösen az új motorérában lehet komoly jelentősége.
„Egy motorszállítónak nagyon fontos lehetőséget nyújtanak a partnercsapatok” – nyilatkozta a szakember.
„Több motorral tesztelhetünk, és mivel idén nincs lehetőségünk idény közben gyakorolni, szélesebb skálán gyűjthetjük az adatokat. Ráadásul jó, hogy vannak viszonyításai alapjaink olyan autóktól, melyek relatíve versenyképesek, és a mi erőforrásainkat használják.”
Marmorini elmondta, jó kapcsolatot ápolnak a Toro Rosso csapatával, és természetesen nyitottak az együttműködés folytatására. A faenzai gárda azonban jövőre Renault-motorokra váltana, mivel a Red Bull is a francia gyártó erőforrásaival versenyez a Forma-1-ben.
„Fogalmam sincs, hogy velünk folytatják-e jövőre. Jól tudunk együtt dolgozni velük. Nagyban hozzájárulnak a Ferrari motorfejlesztéseihez, azonban az is elmondható, hogy tőlünk egy igazán versenyképes aggregátort kapnak.”
A maranellói gyártó a hírek szerint a Force Indiával is tárgyalásban áll, a kiscsapatnál azonban valamivel összetettebb a helyzet, a motorválasztás ugyanis a versenyzőkérdésbe is beleszólhat már idén: Paul di Resta csapattársa vélhetően a Jules Bianchi – Adrian Sutil duóból kerül majd ki – előbbit a Ferrari támogatja, utóbbi versenyző pedig nemzetisége révén inkább a Mercedeshez áll közelebb.