Tavalyhoz hasonlóan a Red Bull csapata az idei évben is kiemelkedő teljesítményt nyújt a kerékcserék során: Max Verstappen autóján a Bahreini Nagydíjon 1,93 másodperc alatt cseréltek kereket az osztrák istálló szerelői, de Portimaóban és Bakuban is 2 másodperc alatti kerékcserét abszolváltak az energiaital-gyárosok.
A feltételezések szerint a kerékcserék során manapság a vártnál több automatizmust használnak a csapatok, ez teszi lehetővé azt, hogy egyre többször rekordot döntsenek a bokszutcában.
A Forma-1 technikai szabályzata kimondja, a kerék eltávolítására vagy felszerelésére használt rendszereket csak sűrített levegő vagy nitrogén hajthatja, és bármilyen szenzor csak passzív szerepet kaphat a bokszkiállások során.
Úgy tudni, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) főleg a 12.8.4-es szabály utóbbi, szenzorokra vonatkozó részét akarja szigorúbban monitorozni és betartatni.
A hírek szerint az FIA lépése nem egy meghatározott csapat ellen szól, csupán amiatt aggódnak, hogy az automatizált procedúrák potenciálisan veszélyhelyzetet teremthetnek.
A Stájer Nagydíj előtt az FIA minden csapatot levélben tájékoztatott arról, hogy a mogyoródi versenytől kezdve a bokszutcai procedúrákba egyfajta toleranciahatárt iktatnak be.
Eszerint 0,15 másodpercnek el kell telnie, mire jelzik az emelős embereknek a kerékanyák rögzítését, és további 0,2 másodpercnek ahhoz, hogy az autó leengedését követően jelezzék az elindulás lehetőségét a versenyzőknek.
A csapatok három versenyt kaptak arra, hogy felkészüljenek a változásra. Úgy tudni, az új technikai direktívának köszönhetően 2-3 tizedmásodperccel lehetnek lassabbak az F1-es kerékcserék.