Herta neve azt követően merült fel az energiaital-gyárosok kiscsapatánál, az AlphaTaurinál, hogy az Alpine élénk érdeklődést mutatott Pierre Gasly szerzdőtetése iránt. A francia istálló hajlandó lett volna kivásárolni a fiatal pilótát jelenlegi kontraktusából, a Red Bull egyik feltétele viszont az volt, hogy csak egy olyan versenyző érkezhet a helyére, akiben látnak fantáziát. Egyedül Colton Herta neve került szóba, a Red Bull és az Alpine pedig meg is állapodott egymással Gaslyval kapcsolatban, Hertának azonban nincs az F1-es szerepléshez szükséges szuperlicence.
Az amerikai pilótának mindössze 32 pont van a „jogosítványán”, a Forma-1-es szerepléshez pedig 40-re van szükség. Bár elméletileg lett volna lehetőség arra, hogy begyűjtse a maradék 8-at – például valamely téli sorozatban való szerepléssel, a Red Bullnál úgy döntöttek, nem éri meg további erőfeszítéseket tenni az ügy érdekében.
Az egyik buktatót az jelentette, hogy amennyiben Herta valamiért mégsem tudott volna sikeresen szerepelni ezekben a sorozatokban, és nem tudta volna begyűjteni a szükséges pontmennyiséget, úgy az AlphaTauri néhány héttel a szezonkezdet előtt nehéz helyzetbe került volna.
Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója a Motorsport-Total.com című internetes portálnak arról beszélt, sajnálatos, hogy Hertával nem tett kivételt az FIA a szuperlicencet illetően, hiszen így egy tehetséges amerikairól marad le az F1.
„Kár, hogy egyesek nem veszik észre, milyen értéket képviselne egy amerikai versenyző – főleg egy olyan srác, mint Colton Herta – a virágzó amerikai piac számára, főleg úgy, hogy három F1-es verseny is lesz ott” – mondta a szakember.
A Red Bull mindent megtett a Herta-ügy érdekében, még abban is segített, hogy a fiatal pilóta jövő héten, a Hungaroringen az Alpine autójával teszteljen. Mivel azonban az FIA jelezte, nem enged a szuperlicenccel kapcsolatban, a Red Bull úgy döntött, nincs értelme tovább erőlködni.
Emiatt állítólag Herta nem is érkezik Magyarországra, hogy az Alpine-nal teszteljen. Marko szerint „érthetetlen”, hogy egy olyan versenyzőnek, aki hét versenyt is nyert az IndyCarban, bizonyítania kell, hogy biztonságosan el tud vezetni egy F1-es autót a bürokratikus pontrendszer miatt.
Bár a Red Bullnál korábban az volt a feltétele Gasly elengedésének, hogy Herta érkezik a helyére, úgy tudni, a francia pilóta csapatváltása továbbra is napirenden van. Ahhoz viszont, hogy ez megtörténjen, olyan versenyzőt kell találni a helyére, akibe érdemes fektetni. A Motorsport-Total.com szerint az biztos, hogy Gasly esetleges utódja nem a Red Bull juniorprogramjából kerül majd ki.
Liam Lawson a Belga Nagydíj nyitóedzésén először vezethetett F1-es autót, de egyelőre nem akarják szerepeltetni a királykategóriában, és Ayumu Iwasának, Jehan Daruvalának és Dennis Haugernek is időre van még szüksége.
„Jelenleg is értékeljük, hogy milyen lehetőségek kínálkozhatnak” – mondta Marko.
Egy dolgot az osztrák szakember már világossá tett: Mick Schumachert nem akarják beültetni az AlphaTauriba. Ha pedig nem találnak megfelelő jelöltet, Gaslynak maradnia kell az AlphaTaurinál.